به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اجرای طرح جامع مالیاتی از برنامه عقب است

پایگاه خبری فولاد ایران - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌ طرح جامع مالیاتی قرار بود سال گذشته اجرا شود، اما به سال جاری موکول شده و از برنامه عقب است.

سیدحسن حسینی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، اظهار داشت: این لایحه اکنون در کمیته‌های تخصصی بحث و بررسی می‌شود و هنوز به صحن کمیسیون اقتصادی نیامده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد دو یا چند نرخی شدن مالیات ارزش افزوده، بیان داشت: چگونگی وصول این مالیات مهم است که آیا از حلقه آخر یا حلقه‌های متعدد اخذ شود.

وی ادامه داد: باید تعریف درستی از مالیات بر ارزش افزوده وجود داشته باشد که قابل تفسیر نباشد، اکنون برنج را از ارزش افزوده معاف می‌کنیم؛ آیا مراد از معافیت شالی، همان برنج دست کشاورز است؟ یا شالی‌کوبی، بنکداری یا هنگامی که در رستوران به غذا و طبخ تبدیل می‌شود.

حسینی شاهرودی تأکید کرد: متأسفانه اکنون حلقه آخر که رستوران است معافیت دارد، اما شالی‌کوبی و کشاورز باید مالیات ارزش افزوده پرداخت کنند، این موارد باید اصلاح شود.

این نماینده مجلس در مورد مالیات ارزش افزوده، طلا و جواهرات بیان داشت: دو نظر وجود دارد که یکی  مالیات را در کل طلا فرض می‌گیرند و برخی دیگر در هزینه ساخت که 10 تا 15 درصد است.

وی یادآور شد: اینکه از اصل طلا مالیات ارزش افزوده اخذ شود، غیر منطقی است، چون یکی از دلایل فرار مالیاتی مربوط به این است که از اصل کالا مالیات گرفته می‌شود، زیرا بعد از 7 بار چرخش، قیمت طلا صفر خواهد شد، اما اگر مالیات از ساخت و کار انجام شده روی طلا، بگیرند، باید این گونه باشد. شمش و طلای کهنه مواد اولیه است و چون سازمان مالیاتی صندوق مکانیزه و سامانه درستی برای شفافیت در این بخش نداشته، از اصل طلا هم مالیات می‌گیرد.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: اخذ مالیات بر اساس ظاهر و گردش مالی است و به همین جهت فرار مالیاتی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد اجرای طرح جامع مالیاتی بیان داشت: سال گذشته رئیس سازمان مالیاتی قول داد تا پایان سال 95 در چند استان طرح جامع عملیاتی شود که شاهد آن نبودیم، متأسفانه امسال مجدداً همین موضوع را مطرح کردند که امسال اجرایی می‌کنند، امیدواریم قول رئیس به سال آینده کشیده نشود، زیرا از برنامه عقب است.

وی خاطرنشان کرد: نرم‌افزاری که از خارج خریداری شد تا سامانه راه‌اندازی شود، برای اصلاحات و ادامه کار نیازمند قرارداد است. فکر می‌کنم مشکل مدیریتی و نرم‌افزاری عامل اجرایی نشدن طرح جامع مالیاتی است.

منبع: فارس

۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۱
تعداد بازدید : ۵۳۸
کد خبر : ۴۱,۵۳۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید