به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انقلاب خودرو های برقی نفت را 10 دلار می کند

پایگاه خبری فولاد ایران - برآورد شده در خلال 6 تا 8 سال آینده قیمت نفت به تنها 10 دلار در هر بشکه برسد چرا که سوخت های جایگزین روز به روز سرمایه گذاران بیشتری را به خود جلب می کنند.

به گزارش فولاد ایران، برای سال 2018 شاید تغییر اساسی تاثیر گذار بر بازار نفت عرضه عمومی سهام شرکت دولتی عربستان، آرامکو در نیمه دوم سال در بازار بین المللی سهام باشد. قطعا در کوتاه مدت انتظار نمی رود قیمت نفت هر بشکه 10 دلار شود ولی در دراز مدت بازار خودروهای برقی می تواند قیمت نفت را به این شدت پایین بیاورد چرا که 70 درصد نفت در سطح جهان در صنعت حمل و نقل به کار می رود.

انرژی های جایگزین در حال پیشرفتند و همه چیز در دنیا امرز به سرعت اتفاق می افتد. در این راستا رسیدن قیمت نفت به 10 دلار در هر بشکه طی 8 سال آینده دور از انتظار هم نیست.

قابل ذکر است قیمت نفت ژوئن 2014 به دلیل افت تقاضا، افزایش ارزش دلار و رونق تولید امریکا از اوج هر بشکه 120 دلار پایین آمد. عدم تمایل اپک به کاهش تولید هم عاملی برای افت قیمت بود. ولی اواخر 2016 اپک در کنار سایر کشورهای تولید کننده کاهش تولید را در برنامه خود قرار داد. جمعه اخیر نیز قیمت هر بشکه نفت خام برنت 57.39 دلار بود که 2 درصد رشد داشته و نفت خام امریکا نیز با 1.8 درصد رشد 51.50 دلار در هر بشکه شد.

منبع: CNBC

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

 

۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۱
تعداد بازدید : ۸۳۱
کد خبر : ۴۱,۵۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید