به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رشد بازار سهام ربطی به کاهش بدهی ملی امریکا ندارد

پایگاه خبری فولاد ایران چهارشنبه گذشته دونالد ترامپ ریاست جمهوری امریکا اظهار داشت که از زمان انتخاب وی به عنوان رییس جمهور تاکنون رونق بازار سهام موجب شده بدهی ملی 20 هزار میلیارد دلاری دولت امریکا کاهش یابد.

به گزارش فولاد ایران، کارشناسان اظهار می دارند که گرچه ترامپ درست می گوید و بازار سهام امریکا از زمان انتخابات ریاست جمهوری تاکنون چندین هزار میلیارد دلار رونق داشته  ولی افزایش ارزش سهام به سود شرکت ها بر می گردد. سهام داران و سرمایه گذاران از این جایزه بهره می برند نه دولت. وقتی سرمایه گذار ها پولدار تر می شوند از میزان پولی که کنگره و دولت فدرال خرج کرده کم نمی کند.

بدهی ملی امریکا که 20 هزار میلیارد دلار است نتیجه هزینه هایی است که دولت مازاد بر دریافتی خود داشته است. برای کاهش این بدهی کنگره باید کمتر خرج کند یا مالیات ها  را بالا ببرند. این موارد می تواند نقدینگی ایجاد کند تا بدهی کاهش یابد.

رونق بازار سهام هیچ ارتباطی با بدهی ملی ندارد و این بدهی همچنان رو به رشد است چون هزینه های دولت از میزان درآمد آن بالاتر است.

رشد بازار سهام به مصرف کننده ها و شرکت ها انگیزه می دهد بیشتر خرج کنند و این در کل به نفع اقتصاد است ولی مضحک است اگر رشد بازار سهام را دلیلی برای کاهش بدهی ملی بدانیم.

منبع: CNNMoney

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۴ مهر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۶
تعداد بازدید : ۵۱۴
کد خبر : ۴۱,۵۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید