به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سیاست های انقباضی بانک های مرکزی و نگرانی اقتصادهای نوظهور

پایگاه خبری فولاد ایران – موسسه اعتبار سنجی اس اند پی هشدار داده است که بسیاری از اقتصادهای نوظهور به ویژه ترکیه و افریقای جنوبی نتوانسته اند از کمک های مالی بین المللی برای تصفیه نمودن ترازنامه مستقل خود بهره ببرند. با توجه به سیاست های پولی بانک های مرکزی در سطح جهان بسیاری از دولت ها ترجیح داده اند بر سیاست هایی تمرکز کنند که تاثیر فوری بر مشکلات سیاسی داخلی آن ها داشته باشد نه ایجاد ثبات در سطح اقتصاد کلان.

به گزارش فولاد ایران،  همچنین در بسیاری از کشورهای در حال توسعه ریسک های سیاسی داخلی مطرح است و به آن ها اجازه نداده از بدهی های خود بکاهند.

ترکیه و افریقای جنوبی دو مثال مناسب برای این مسئله هستند. شاید بخشی از این مشکل را بتوان این گونه توجیه کرد که وضعیت در سطح دنیا نامناسب است کشورها راه چاره ای ندارند و مجبورند تنها نظاره گر انباشته شدن بدهی های خود باشند در حالی که رتبه اعتباری پایینی دارند.

در این بین پرتغال یک نقطه قوت بوده به طوری که رتبه اعتباری آن نزد موسسه اس اند پی پس از 5 سال و نیم به سطح سرمایه گذاری بازگشته است.

انتظار می رود کشورهای با اقتصاد نوظهور با فشار بیشتری مواجه شوند چون فدرال رزرو امریکا و بانک مرکزی اروپا به تدریج به این سمت می روند که به راحتی قرض و وام ندهند. در این راستا بانک مرکزی امریکا پیمان مربوط به سیاستهای مالی انقباضی را امضا کرده و بانک مرکزی اروپا از ماه گذشته مذاکرات مربوطه را آغاز کرده است.

منبع: CNBC

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱
تعداد بازدید : ۷۹۰
کد خبر : ۴۱,۵۵۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید