به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چه سهامی را نخریم؟

پایگاه خبری فولاد ایران -  فقط حدود ده درصد سهام بورس ، سهام شناور است ، به زبان ساده فقط ده درصد سهام در بورس قابلیت خرید و فروش جدی دارد و بقیه هننوز به وسیله سهامدار اصلی برای فروش عرضه نشده است.

بورس یک بازار ٣٣٠ هزار میلیارد تومانی نیست ، بورس یک بازار ٣٣ هزار میلیارد تومانی است ، بورس کوچک تر از آن است که تصور میشود.

در تعدادی از شرکتها سهام شناور فقط کمتر از پنج درصد است ، به عبارت صریح تر فقط پنج درصد سهام برای فروش عرضه شده است.

گروهی با خرید سهام با شناوری اندک ، با معاملات صوری و درون گروهی ، قیمت آن را نجومی می کنند  و در مردم بی اطلاع صف خرید ایجاد می کنند،  آنگاه یک مسابقه برای خرید این سهام در مردم ناآگاه ایجاد میشود و طراحان بازی ، سهام خود را به مرور به گونه ای که بازار احساس نکند به غیر حرفه ای ها می فروشند ، پس از فروش آرام سهم طراحان بازی ، آن سهم به شدت سقوط می کند

راهکار نجومی کردن ارزش سهام انتشار یک سری اخبار خوب در خصوص شرکت در رسانه هاست که در عمل واقعیت ندارد، یعنی بدون اینکه در صورت های مالی شرکت اتفاق خاصی افتاده باشد ، سهام بر اساس انتشار یک سری اخبارخوب ، شروع به رشد می کند.

از ابتدای سال جاری در خصوص تعدادی از سهام با شناوری اندک این مهندسی انجام و سهام به شدت افزایش یافته است.

سهامی  که  اینگونه مهندسی مالی شده است طی شش ماه آینده  به فروش می رسد و در اوایل سال آینده اینگونه سهام سقوط می کند

سهام آینده دار در بازار سرمایه  در آینده معرفی میشود

محمد حسین ادیب پژوهشگر ریسک بازار

۳۰ مهر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۰۵۷
کد خبر : ۴۱,۵۹۳
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید