به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ثروتمندان عربستانی به دنبال انتقال سرمایه خود به خارج از کشور

پایگاه خبری فولاد ایران - دستگیری های اخیر و شدت گرفتن پیگیری های مربوط به فساد در عربستان، لرزه بر تن ثروتمندان این کشور انداخته است. در این راستا شنیده شده که میلیونر ها و میلیاردهای عربستانی مذاکره با مشاوران مالی و بانک ها را آغاز کرده اند تا بتوانند در صورت لزوم سرمایه خود را از کشور خارج کنند.

به گزارش فولاد ایران، برخی از آن ها در حال فروش دارایی های خود در  کشور های عرب حوزه خلیج فارس و تبدیل آن به پول نقد هستند تا در خارج از کشور نگهداری کنند. این سرمایه گذاران ثروتمند عربستانی همچنین نگران برخی دستگیری های احتمالی نیز می باشند.

ظاهرا موج دستگیری ها ارزش سهام را در عربستان و کشورهای حوزه جی سی سی نیز تحت تاثیر قرار داده و افت شاخص سهام 17.6 میلیارد دلار  کاهش ارزش سهام را در پی داشته و بورس های حوزه جی سی سی نیز با افت 900 میلیارد دلاری روبرو شدند.

برخی از تحلیل گران معتقدند این ابهامات سیاسی ایجاد شده در عربستان موجب شکل گیری دوره ای از خروج دارایی ها از عربستان می شود. لازم به ذکر است هفته گذشته در عربستان 11 شاهزاده صعودی و 4 وزیر در راستای مبارزه با فساد و اختلاس در این کشور دستگیر شدند. در این راستا کمیته ای که برای پیگیری این مطلب شکل گرفته بیش از 1700 حساب بانکی را در عربستان مسدود کرده و دستگیری های بیشتر هم احتمالا در راه است. دستگیر شده ها با اتهاماتی چون پول شویی، اختلاس و سوء استفاده از مقام خود روبرو هستند.

منبع: rt.com

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۱۳
تعداد بازدید : ۷۹۲
کد خبر : ۴۱,۸۴۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید