به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دولتی کردن مانع تحقق اقتصاد مقاومتی

پایگاه خبری فولاد ایران - رئیس اتاق اصناف گفت: با توجه به نقش کم رنگ اصناف در برنامه ششم و تمایل دولت به انجام امور با روال دولتی، به نظر نمی‌رسد اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ علی فاضلی در دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، بخش خصوصی و اصناف کمرنگ دیده شده است،‌ گفت: این در حالی است که مقام معظم رهبری و رئیس‌ جمهور تأکید زیادی بر سپردن کارها به مردم داشته‌اند ولی این اتفاق در برنامه ششم عملی نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ششم تدوین‌ شده، نمی‌توانیم این انتظار را داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی اجرایی شود زیرا مردم در امور اقتصادی شریک نشده‌اند و دولت می‌خواهد کارها را همچنان با روال دولتی پیش ببرد که این موضوع لطمه بزرگی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

وی همچنین با انتقاد از سرکشی سازمان امور مالیاتی به 2500 حساب بانکی مربوط به اصناف، گفت: این سازمان به صورت نمونه به این حساب‌ها سرکشی کرده که ما به شدت با آن مخالف هستیم.

 

فاضلی با اشاره به تصمیمات یک شبه برخی مسئولان دولتی،‌ گفت: اصناف آنقدر مشغول این تصمیمات یک شبه دولت هستند که فرصتی برای ورود به اقتصاد مقاومتی پیدا نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته هیچ بسته حمایتی برای اصناف اجرایی نشده است،‌ افزود: فقط سال گذشته یک بسته 10 هزار میلیارد تومانی برای اصناف دیده شد و رئیس‌ کل بانک مرکزی نیز وعده‌هایی را در این زمینه داد اما تا الان عملی و ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد:‌ بسته حمایتی برای جابه‌جایی بنگاه‌های آلاینده نیز اجرایی نشده و به همین دلیل دیگر اجازه نمی‌دهیم که بنگاه‌های آلاینده کوچ کنند.

رئیس اتاق اصناف ادامه داد: در حال حاضر سهم بنگاه‌های تولیدی در اصناف حدود 19 تا 20 درصد است در حالی که قبلاً این سهم به حدود 40 درصد می‌رسید.

منبع: فارس

۲۴ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۳۳
تعداد بازدید : ۷۲۹
کد خبر : ۴۱,۸۵۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید