به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت الکترود رو به کاهش است؟؟

پایگاه خبری فولاد ایران - اخیرا قیمت الکترود گرافیتی به شدت رشد داشته و بر بازارهای فولاد و آلومینیوم تاثیر داشته است. در سال جاری قیمت الکترود و مواد اولیه تولید آن رشد داشته است.  کک سوزنی از 450 دلار به 3200 دلار هر تن رسیده است که رشد چشمگیری است. به گزارش فولاد ایران،   قابل ذکر است برای تولید هر تن فولاد نیاز به 2 تا 3 کیلوگرم الکترود گرافیتی است و هزینه آن از 10 دلار برای هر تن فولاد به حدود 80 دلار رسیده است. در این بین اخیرا تولید کننده های الکترود به دنبال تبدیل قراردادهای سالانه به قراردادهای فصلی یا ماهانه بوده اند  و با توجه به تغییر قیمت ها برخی قیمت قراردادهای قبلی را در مذاکرات جدید تغییر دادند.

از طرفی تقاضا بالاست و عرضه کم است. به عنوان نمونه در هند تنها دو تولید کننده الکترود با مجموع تولید 180 هزار تن وجود دارد که معادل 25 درصد ظرفیت کل تولیدی جهان است.

به طور معمول دو نوع کیفیت الکترود تولید می شود. اکترود یو اچ پی ( مخصوص کوره های قوس الکتریکی) و آر پی مخصوص کوره های پاتیلی) . قیمت نقدی الکترود یو اچ پی به 35000 دلار در هر تن افزایش داشته ولی قیمت کیفیت آر پی از 18 تا 20 هزار دلار در هر تن به 10 هزار دلار در هر تن کاهش یافته است که به دلیل افزایش عرضه چین بوده است.

کمپین هوای پاک چین هزاران کارخانه تولید فولاد و آلومینیوم را در این کشور تعطیل کرده و موجب افت تقاضای الکترود شده است. البته تولید الکترود چین هم تحت تاثیر همین کمپین افت داشته چون جزء صنایع آلاینده است.

منبع: steel mint

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۱ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۸۶۱
کد خبر : ۴۱,۹۲۵
کلیدواژه ها: الکترود پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید