به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بیت کوین: جنایی، سودآور یا حباب؟

پایگاه خبری فولاد ایران –آیا بیت کوین حبابی است که در حال آماده شدن برای ترکیدن است یا دارایی است که در حال رسیدن به بالاترین پتانسیل های خود میباشد؟

به گزارش فولاد ایران، ترس از فرارهای مالیاتی و پولشویی، انگلستان و سایر دولتهایی اروپایی را وادار کرده تا ترتیب اثری به دنیای سبک غرب وحشی بیت کوین بدهند. با توجه به طرح جامع برنامه ریزی شده توسط اتحادیه اروپا جهت قرار دادن ارزهای دیجیتالی در خارج از حیطه پولشویی و تروریسم، افراد چاره ای ندارند جز اینکه هویت خود را در حسابهای دیجیتالی آشکار نمایند. تاکنون در عمر کوتاه مدت ارزهای دیجیتالی هویت افراد ناشناس بود و این ویژگی شبکه به اصطلاح " تاریک" را برای سوداگران مواد مخدر و سایر اقلام غیر قانونی جذاب کرده بود.

قوانین جدید که احتمالا تا چند ماه آینده به اجرا درخواهند آمد در مورد سیستم عامل هایی خواهد بود که به کاربران درصورت اجرای اقدامات قانونی امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتالی را می دهد ضمن اینکه هرگونه معامله مشکوکی را نیز گزارش می کند. این تغییر بزرگی است و می تواند مانع بزرگی سر راه خلافکاران در این حیطه باشد.

اما امریکا در زمینه ارزهای دیجیتالی عملکرد دیگری داشته و ارز دیجیتالی بیت کوین را در سال 2013 به عنوان یک ارز مجازی غیر متمرکز تایید کرد و دو سال پس از آن در سپتامبر 2015، کمیسیون تجاری امریکا این ارز را در رسته کالاها قرار داد. اخیرا اسکاتلندیارد در مورد استفاده خلافکاران از دستگاههای خودپرداز ویژه جهت پولشویی پولهای غیرقانونی و تبدیل آنها به ارزهای دیجیتالی و انتقال پولهای کثیف به خارج از مرزها هشدار داده است. در مورد بیت کوین نیز داستانهای مشابه نقل شده است. با این حال برخی معتقدند قوانین جدید به معنای به رسمیت شناخته شدن بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی است.      

حباب یا یک فرصت؟

سوال اکثر مردم در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی چگونگی سیستم و تنظیم آنها نیست بلکه اطمینان از خرید آنهاست. افزایش فوق العاده ارزش بیت کوین مهمترین اخبار چند سال پیش بوده و این سیر صعودی در چند ماه اخیر به رکوردهای تازه ای رسیده است. در ژانویه امسال هر بیت کوین هزار دلار بود که این افزایش قیمت در نظر بسیاری یک حباب بود و باعث ظهور میلیونرهای بیت کوینی شد. بعد از نوامبر، ارزش بیت کوین به سرعت بالا رفت و به 2000 دلار رسید. این قابل درک است که هر زمان یک دارایی یا ارز به ارزش خاصی میرسد برخی رو به فروش می آورند و این ممکن است افت قیمت را به دنبال داشته باشد. اما امروز قیمت بیت کوین بسیار فراتر از افزایش قیمت ماه نوامبر شده است. با توجه به اینکه عرضه آن بسیار محدود است و تنها 21 میلیون بیت کوین تابحال عرضه شده که 16.718.138 تای آن در چرخه خرید و فروش قرار دارد، هیچ کس نمیداند با عرضه آخرین سکه چه پیش خواهد آمد.

سرمایه گذاران به راحتی می توانند در مورد ارزهای متداول مثل دلار هنگ کنگ تصمیم گیری کنند چراکه میدانند وزارت مالی هنگ کنگ ارزش آن را از طریق نرخ بهره کنترل می کند و ارزش آن بر اساس منابع واضح و شفاف که عملکرد اقتصادی هنگ کنگ است، مشخص میباشد. هیچ کس در مورد اهرمهای بیت کوین چیزی نمیداند و یا اینکه این ارز برای تجارت خواهد بود یا یک دارایی برای سرمایه گذاری. با این وجود، برخی سرمایه گذاران چشم اندازهای بسیار روشنی برای آن پیش بینی می کنند. برخی سرمایه گذاران و مفسران این نوع ارزها را ارزهای دیجیتالی و برخی دیگر آنها را به دارایی های دیجیتالی تعبیر کرده اند که مشخصا مثل یک پول رایج حمایت یا استفاده نمیشود و واقعیت این است که بیت کوین شبیه هیچ چیزی نیست که تابحال وجود داشته است. بیت کوین در اندازه ای نیست که خطری بزرگ برای اقتصاد جهانی باشد اما افزایش باور نکردنی قیمت آن، سرمایه گذاران را به فکر فرو برده تا مشق های خود را بازنویسی کنند.

منبع: independent

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۱۳
تعداد بازدید : ۵۲۹
کد خبر : ۴۲,۱۹۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید