به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ریالی از تنخواه 10 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بودجه تسویه نشد

پایگاه خبری فولاد ایران -رشد 38.5 درصدی بدهی دولت به بانک مرکزی در برابر افت 4.7 درصدی سپرده دولت نزد این بانک، از مولفه‌های مهم متغیرهای پولی و بانکی در پایان مهر ماه سال 96 است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق آنچه که بانک مرکزی در قالب گزارش متغیرهای پولی و بانکی منتشر کرده است، حجم دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در پایان مهرماه سال جاری با ۵.۷ درصد افزایش نسبت به اسفندماه سال گذشته به ۳۵۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان رسیده است.

ازجمله مؤلفه‌های مهم در حوزه دارایی‌های بانک مرکزی، بدهی بخش دولتی به این بانک، ۶۲ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان درج شده که سهم دولت از این بدهی ۳۷ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان و سهم شرکت‌ها و مؤسسات دولتی، ۲۴ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان است. بدهی دولت به بانک مرکزی از ابتدای سال تا مهرماه ۱۰ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان رشد داشته است که به نظر می‌رسد این رشد ناشی از تنخواه بودجه است.

بدهی شرکت‌ها و مؤسسات دولتی به بانک مرکزی در این مدت ۱۸.۹ درصد افت داشته است و در بازه زمانی یک سال منتهی به مهرماه امسال هم افت ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد.

بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی ۱۱۲ هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان محاسبه شده که طی ۷ ماهه امسال، ۱۲.۷ درصد و در یک ساله منتهی به مهرماه ۱۴.۵ درصد رشد داشته است. رقم ریالی این رشد ۱۲ هزار و ۶۹۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. سایر دارایی‌های بانک مرکزی هم ۱۸ هزار و ۹۰ میلیارد تومان درج شده است.

در بخش بدهی‌ها سپرده قانونی‌ بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نزد بانک مرکزی ۱۴۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان و سپرده دیداری ۷ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان اعلام شده است. رشد سپرده قانونی از ابتدای سال تاکنون ۱۳.۸ درصد و رشد سپرده دیداری ۳۱.۶ درصد بوده است.

سپرده دولت نزد بانک مرکزی با ۶.۵ درصد، ۳۰ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان و سپرده شرکت‌ها و مؤسسات دولتی نزد این بانک با ۷.۱ درصد رشد ۵ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

منبع: فارس

۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۵۸
تعداد بازدید : ۷۲۷
کد خبر : ۴۲,۲۲۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید