به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بازار سهام امریکا: خطر سقوط 70 درصدی را جدی بگیرید

پایگاه خبری فولاد ایران –  شرکت بزرگ سرمایه گذاری ونگارد امریکا اعلام کرده طبق تحقیقات صورت گرفته خطر تعدیل بازار سهام امریکا در حال حاضر به 70 درصد رسیده است. اگرچه همیشه احتمال افت در بازار سهام وجود دارد ولی مسئله این است که بررسی ها نشان می دهد در  6 دهه گذشته احتمال افت بازار سهام امریکا از 40 درصد بیشتر نبوده ولی حالا تا 30 درصد بیشتر شده است.

به گزارش فولاد ایران،  موسسه ونگارد که دارایی حدودا 5 تریلیون دلاری را مدیریت می کند و طرفدار سرمایه گذاری بلندمدت است، این زنگهای هشدار را برای ترساندن سرمایه گذاران  و بیرون راندن آن ها از بازار به صدا درنیاورده بلکه طبق گفته اقتصاددان ارشد این موسسه لازم است سرمایه گذاران خود را برای رکودی قابل توجه در بازار طی پنج سال آینده آماده نمایند. این موسسه در نشریه هفته گذشته خود در مورد چشم انداز اقتصادی و سرمایه گذاری سالانه به سرمایه گذاران گفت که انتظار نداشته باشند طی پنج سال آینده بازار بورس امریکا بازدهی بهتر از 4 تا 6 درصدی برای آن ها داشته باشد. این چشم انداز از زمانی که دوره رشد پس از رکود اقتصادی 2008 آغاز شد ضعیف ترین ارقام رشد را داشته است.

اکثر دست اندرکاران بازار در ماههای اخیر نگران منحنی بازدهی اوراق قرضه 2 ساله و ده ساله شده اند چرا که اختلاف آن ها به پایین ترین سطح از قبل از رکود اقتصادی 2008 رسیده است.  از نظر ونگارد این تحقیق یک یادآوری به سرمایه گذاران است که افزایش سرمایه گذاری در سهامی که بازده پایین دارند به این امید که روند آن به زودی مثبت خواهد شد کار اشتباهی است. جو دیویس اقتصاددان موسسه ونگارد نگران عکس العمل نابخردانه سرمایه گذاران است و معتقد است حتی با حداقل سود هم سرمایه گذاران می بایست پول خود را در بازار نگه دارند اما در عین حال هم می گوید پنج سال آینده سالهای پرچالشی خواهند بود و سرمایه گذاران می بایست با دقت بسیار بیشتری عمل کنند.

سهام بازارهای کشورهای درحال توسعه که طی سال 2017 رشد بالایی داشتند در ارتباط بسیاری با بازار سهام امریکا بوده اند و طبق گفته ونگارد این ارتباط حتی با وجود روند نزولی بورس امریکا ادامه خواهد داشت. ونگارد جدای از پیش بینی بازده 4 تا 6 درصدی سهام امریکا طی سالهای آینده این پیش بینی را برای روند بازار سهام کشورهای توسعه یافته 5 تا 7 درصد و احتمالا اندکی بیشتر اعلام کرد. این موسسه به اهمیت اوراق قرضه طی سالهای آتی اشاره کرد و اظهار کرد ریسک بازار اوراق قرضه طی سالهای آتی کمتر از بازار سهام خواهد بود.   

منبع: cnbc

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۰۷
تعداد بازدید : ۷۷۵
کد خبر : ۴۲,۲۳۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید