به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین در آستانه انفجار حباب بیت کوین

پایگاه خبری فولاد ایران –مخالفت دولت چین با ارزهای دیجیتالی منجر به اعتراض جمعی از استخراج کنندگان ( ماینر) بیت کوین در این کشور شده که بطور بالقوه امکان تغییر بازار جهانی بیت کوین و بازارهای انرژی را دارد. به گزارش فولاد ایران، بر اساس یک سند منتشر شده در اینترنت، قانونگذار دارایی های اینترنتی چین به دولتهای محلی توصیه می کند ماینر های بیت کوین را از طریق قیمت گذاری برق، مالیات بندی، قوانین تملک و مقررات زیست محیطی تحت فشار قرار دهند. تاکنون استخراج کنندگان بیت کوین در چین متکی به برق ارزان در مناطقی مثل زینگ جیانگ و مغولستان داخلی بوده اند. این سند منتشره اینترنتی خواستار گزارش ماهانه در مورد عملیات استخراج بیت کوین در این مناطق شده است. 

در حال حاضر دو شرکت به اصطلاح "معدنی" وجود دارند که تولیدکننده ارزهای مجازی هستند و تابحال مقدار بسیار بالایی مصرف انرژی داشته اند. این آمار به احتمال زیاد منجر به توقف فوری استخراج بیت کوین خواهد شد و متعاقب آن این کمبود استخراج موجب افزایش قیمت بیت کوین نیز می شود. انتقال عملیات استخراج به نقاط دیگر دنیا نیز ممکن است افزایش معاملات این ارز دیجیتالی را در پی داشته باشد.

چین سابقا یک نیروی محرکه استخراج ارز دیجیتالی بود و تا این اواخر بیش از دو سوم استخراج بیت کوین در دنیا را به خود اختصاص داده بود. دولت چین قبلا عرضه های اولیه سکه های بیت کوین را ممنوع کرده بود و معامله ارزهای مجازی را در مبادلات محلی طی یک دوره زمانی در سال 2017 متوقف کرد. بیت مین که دو استخراج کننده بزرگ بیت کوین را تحت کنترل خود دارد، ستاد مرکزی خود را در سنگاپور دایر کرده و عملیات استخراجی را در امریکا و کانادا راه اندازی کرده است. گفته شده بی تی سی تاپ نیز به عنوان سومین استخراج کننده بزرگ بیت کوین در چین مرکز تولیدی خود را به دلیل ارزان تر بودن هزینه ها و ثبات سیاسی آن در کانادا دایر کرده، این در حالی است که وایا بی تی سی که رتبه چهارم را در این میان دارد اخیرا عملیات تولیدی خود را در ایسلند و امریکا به راه انداخته است.

این جریانات تاثیری در معاملاتی که با ارزهای دیجیتالی انجام می شود نخواهد گذاشت. اما به هرحال، خروج استخراج کنندگان به نقاط مختلف جهان همچون ایسلند، ایران یا کانادا و روسیه ممکن است باعث به چالش کشیده شدن این بخش بشود که نیازمند شبکه های پرقدرت کامپیوتری برای انجام خرید و فروش است.

منبع: rt

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

 

۲۴ دی ۱۳۹۶ ۱۲:۰۳
تعداد بازدید : ۴۹۶
کد خبر : ۴۲,۴۹۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید