به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دلیل ایجاد فساد نبود شفافیت در اقتصاد است

پایگاه خبری فولاد ایران –عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: بارها پشت این بلندگو گفته‌ایم که دلیل این فساد ایجاد موانع و شفافیت در اقتصاد است. اگر کار مردم را به مردم واگذار کنید حتماً به صورت گسترده این فسادها کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس، سیدمحمدرضا مرتضوی امروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به صحبت‌های دادستان کل گفت: وی گفته است که کسی که 8 سال مدیریت عالی شرکت را عهده‌دار بوده در طول 8 سال مدیریت کلکسیونی از قانون‌گریزی و عمل خلاف قانون داشته است، اما اکنون از احقاق حقوق مردم حرف می‌زند.

وی همچنین گفت: دادستان کل کشور گفته است وقتی ما می‌بینیم برخی مقامات کشور و  کسانی که دلسوزانه باید در مورد مبارزه با قاچاق فعال باشند، خود و یا فرزندانشان و کسانی که به آنها وابسته هستند دارای سهمی در قاچاق هستند، چگونه انتظار دارید مبارزه با قاچاق به نتیجه برسد؟

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت:‌ در پرونده فساد نفتی از قول مقامات رسمی کشور گفته می‌شود که برخی وزرا و مسئولان عالی‌رتبه کشور در این پرونده نقش داشته‌اند و الآن هم آقایانی که در مورد این فساد نقش داشته‌اند، در مورد مبارزه با فساد حرف می‌زنند. آیا می‌دانید این چه ناامیدی در دل مردم، کارگران و کسبه ایجاد می‌کند؟

وی با اشاره به فساد در صندوق فرهنگیان گفت: صندوق فرهنگیان صندوقی است که از حقوق معلمان برای آینده آنها 17 هزار تومان جهت واریز شدن به این صندوق کم می‌شود.

مرتضوی بیان داشت: به قول مسئول رسیدگی به این پرونده، در این پرونده درابتدا صحبت از فساد 8 هزار میلیارد تومانی بود، اما اکنون صحبت از فساد 14 هزار میلیارد تومانی دراین صندوق می‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران بابیان اینکه مردم با این مسائل درگیر هستند، اضافه کرد: مباحثی در خصوص حقوق نجومی و املاک نجومی مطرح می‌شود، یک عده‌ای می‌گویند شما حقوق نجومی گرفته‌اید و عده‌ای دیگر می‌گویند شما املاک نجومی را خورده‌اید.

وی به پرونده اختلاس بیمه ایران اشاره کرد و گفت: متهم ردیف اول این اختلاس جزو عالی‌ترین مقامات کشور بوده و کسی بوده که مسئول مبارزه با فساد بوده است.

مرتضوی افزود: در این جا به یاد فرمایش مقام معظم رهبری می‌افتم که فرمودند با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به مفاسد اقتصادی بابک زنجانی اظهار داشت: زنجانی املاک تأمین اجتماعی را که مال ما و کارگرهای ما است، خرید و یک چک از تأمین اجتماعی معادل آن اموال گرفت و بابت آن چک هم از مسئولان کشور نفت خرید. شما کاسب هستید و در صحنه اجتماعی حضور دارید، آیا می‌توان یک گونی سیب زمینی را می‌توان بدون اجازه از نایب محل فروخت؟ نمی‌شود، بعد اینها همه جمع می‌شود و مردم را نگران می‌کند.

وی افزود: از دهه 70 گفتند که فساد 123 میلیارد تومانی، الآن از فساد 123 هزار میلیاردی می‌گویند، یعنی فساد 100 برابر شده است، چه کسی مسئول است و باید به این مسائل رسیدگی کند؟

مرتضوی گفت: این فساد سیستماتیک است. کسانی را که بابت این فسادها می‌گیرند معلول هستند و هیچ‌کدام علت نیستند. ما بارها پشت این بلندگو گفته‌ایم که دلیل این فساد ایجاد موانع و شفافیت در اقتصاد است. اگر کار مردم را به مردم واگذار کنید حتماً به صورت گسترده این فسادها کاهش می‌یابد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اضافه کرد: در مورد این فسادها در روزنامه‌ها نوشتند. رئیس‌جمهور، رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه و آقای دادستان در مورد آن صحبت کردند و دادستان گفتند که در قوه قضائیه، ما به مبارزه‌ای بی‌امان با فساد پرداخته‌ایم اما آمار آن را نمی‌گوییم.

وی گفت: حالا اگر عده‌ای آمدند از کارگر، دانشجو، جوان و کاسب اعتراض کردند، قطعاً یک عده آدم ماجراجو و شرور هم ممکن است بیایند و دو سطل باارزش شهرداری را آتش بزنند. آیا اینها آشغال هستند؟!

مرتضوی گفت: به نظر اگر بخواهم حقیقت را بگویم و اگر به حق 5 تن نترسم، باید بگویم کسانی آشغال هستند که در این فساد سیستماتیک 8 سال سکوت کردند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: وظیفه نیروهای امنیتی و همه مردم این است که بستری ایجاد کنند که مردم آزاد حرف بزنند.

وی گفت: دو گروه از حضور مردم ممکن است سوءاستفاده کنند؛ یک گروه کسانی هستند که در سیاست از مردم سیلی خورده‌اند و گروه دیگری هستند که در پروژه ایران‌هراسی و منزوی کردن ایران شکست خورده‌اند و اکنون یک فرمانده نادان و دست به آتش به نام ترامپ دارند.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به اینکه مسئولان دولتی هرگاه به اتاق می‌آیند می‌گویند ما از شما حرف‌های تکراری می‌شنویم گفت: من می‌خواهم به مسئولان دولتی بگویم عمل شما هم تکراری است، زیرا ما هرچه می‌گوییم این دولت را کوچک کنید و کار را به مردم واگذار کنید بازهم می‌آیید و اداره کل تشکیل می‌دهید.

مرتضوی اضافه کرد: ما متهم به آن هستیم آنچه را که عده‌ای گوش نمی‌کنند مرتب تکرار می‌کنیم.

وی ادامه داد: رئیس یک بانک کوچک همکاران ما را در تولید و صنعت بی‌آبرو می‌کند و به دنبال این بی‌آبرویی همکار ما سکته می‌کند و فرزندشان خودکشی می‌کند.

مرتضوی گفت: قبل از بی‌آبرویی قیام کنید نه به معنای نافرمانی، بلکه به معنای استفاده درست از بلندگو.

منبع: فارس

۲۵ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸
تعداد بازدید : ۵۱۵
کد خبر : ۴۲,۵۰۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید