به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چشم انداز تاریک اقتصاد جهانی

پایگاه خبری فولاد ایران –از نقطه نظر بانک جهانی رشد اقتصاد جهانی به نقطه اوج خود رسیده است. این گزارش نشان دهنده افت سرمایه گذاری، کاهش بهره وری و تشدید سیاست های پولی است. طبق گزارش فولاد ایران، هرچند بانک جهانی برآورد رشد اقتصاد جهانی را بهبود بخشیده و پیش بینی رشد 3 درصدی را جایگزین 2.7 درصد کرده است اما هشدار داده که که این افزایش رشد موقتی خواهد بود مگراینکه دولت ها اصلاحات ساختاری برای ارتقاء پتانسیل های رشد بلند مدت انجام بدهند.

طبق اظهار این بانک "اکنون می بایست به سیاست های ساختاری توجه شود که لازمه افزایش بهره وری و استاندارهای زندگی در بلندمدت است." طبق گفته اقتصاددان ارشد بانک جهانی، "ما کندترین دهه رشد اقتصادی را از زمان شروع به کار بانک جهانی (اواسط قرن نوزده) پیش رو داریم." این امر می تواند پیامدهای جدی برای سرمایه گذاران و وام دهندگان به دنبال داشته باشد.

بانک جهانی پیش بینی می کند رشد اقتصادی اقتصادهای پیشرفته طی سالهای آتی به کندی پیش برود چراکه فرصتهای شغلی در آنها کاهش یافته و افزایش بهره توسط بانکهای مرکزی تورم را به همراه خواهد داشت. انتظار می رود رشد اقتصادی کشورهای پیشرفته از 2.3 درصد سال پیش به 2.2 درصد در امسال و 1.7 درصد تا سال 2020 برسد. اقتصادهای نوظهور و در حال توسعه که در سال گذشته 4.3 درصد رشد اقتصادی داشتند نیز به احتمال زیاد با کاهش رشد مواجه خواهند بود و کمک چندانی به ارتقاء رشد جهانی اقتصاد نخواهند کرد.

تنش های جئوپلیتیک و افزایش محدودیت های تجارت بین المللی در راستای حمایت از تولیدات داخلی که می تواند مانعی در ارتقاء رشد تجاری بوده باعث تضعیف تولید ناخالص داخلی است نیز از جمله خطرات بالقوه برای گسترش اقتصاد جهانی است. اقتصاددان ارشد بانک جهانی می گوید بازارهای سهام در سطوحی مشابه زمان پیش از سقوط وال استریت در سال 1929 هستند. وی افزود بازارهای اوراق قرضه فکر می کنند تورم پایین هزینه های رسمی وامها را کاهش می دهد، هرچند احساس می شود این وضعیتی مطلوب برای بازارهای مالی است.

طبق اظهار جیم یونگ کیم رییس بانک جهانی، چنانچه سیاست گذاران در سرتاسر دنیا به سرمایه های انسانی و فیزیکی به عنوان سرمایه های کلیدی توجه نمایند می توانند "بهره وری کشور خود را بالا برده، مشارکت نیروی کار را افزایش داده، به هدف پایان دادن فقر شدید نزدیک شده و رفاه مشترک را توسعه دهند."

منبع: RT    

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۶ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۴۷
تعداد بازدید : ۸۰۹
کد خبر : ۴۲,۵۳۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید