به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

سردرگمی شرکت‌ها برای تجارت با ایران پس از ضرب‌الاجل برجامی ترامپ

پایگاه خبری فولاد ایران - یک رسانه آمریکایی گزارش داده شرکت‌های بین‌المللی پس از بیانیه اخیر رئیس‌جمهور آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران درباره تجارت با ایران دچار ابهام شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری روز سه‌شنبه گزارش داده‌اند لحن بیانیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران باعث سردرگمی شرکت‌های بین‌المللی برای تجارت با این کشور شده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته وکلا و کارشناسان مسائل تحریمی به ژورنال «Risk & Compliance» گفته‌اند مشتری‌های آنها با توجه به مواضع تُند ترامپ درباره «برجام»، نگران تعاملاتی با ایران هستند که از این پس ذیل این توافق مجاز خواهد بود و منتظر دریافت راهنمایی‌های جدید از سوی واشنگتن در این باره هستند.

دونالد ترامپ روز جمعه تعلیق تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد، اما گفت ممکن است آخرین بار باشد که این کار را انجام می‌دهد.

او از شریکان اروپایی واشنگتن خواست تا زمان فرا رسیدن ضرب‌الاجل بعدی تصمیم‌گیری کاخ سفید درباره تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران (چهار ماه دیگر) «نقائص فجیع برجام» را اصلاح کنند.  

«جاناتان پولینگ»، از اعضای شرکت «اکین گامپ استراوس» گفت: «ابهام‌ها و سردرگمی‌های فراوانی وجود دارند و تمایلی برای استفاده از مجوزهای موجود، به دلیل پیچیده بودن آنها، وجود ندارد

«ریچارد نفیو»، مقام سابق دولت آمریکا و از کارشناسان ارشد مسائل تحریمی در یک مصاحبه ایمیلی با وال‌استریت‌ژورنال تأکید کرد اظهارات ترامپ، تمایل شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران را از بین خواهد برد.

منبع: فارس

۲۷ دی ۱۳۹۶ ۱۰:۵۹
تعداد بازدید : ۷۳۳
کد خبر : ۴۲,۵۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید