به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

انگلیس و آمریکا با ما کار نمی‌کنند و ما هم به آنها باج نمی‌دهیم

پایگاه خبری فولاد ایران –رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با بیان اینکه بانک‌های انگلیسی و آمریکایی با ما کار نمی‌کنند، گفت: ما هم به آنها باج نمی‌دهیم و با دوستان دیگران مثل چین و روسیه کار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار بازرگانی خبرگزاری فارس اسدالله عسگر اولادی امروز در یک نشست گفت: به روابط ایران با چین باید به نگاه دراز مدت داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در مورد مسدود شدن برخی حساب‌های بانکی ایرانیان در چین اظهار داشت: در این حوزه باید به روال قانونی عمل کرد. دانشجویی که در چین کار تجاری انجام نمی‌دهد نباید در حسابش رقم بالایی باشد و اگر باشد باید مالیات آن را بپردازد.

* چین آماده است معادل صادرات به ایران از ما کالا وارد کند

عسگر اولادی افزود: چین آمادگی دارد تا مطابق آنچه به ما کالا می‌فروشد، از ما کالا بخرد و صادرات ایران به چین بر واردات آن‌ها به ایران فزونی دارد.

وی بیان داشت: باید تلاش کنیم تا صادراتمان را به چین افزایش دهیم و سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین با اشاره به تجارت 40 میلیارد دلاری ایران و چین اظهار داشت: غربی‌ها در این رابطه حسادت می‌کنند زیرا قرار بود این 40 میلیارد دلار از غرب خریداری شود اما ما از شرق می‌خریم.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به حادثه برای نفتکش سانچی در آب‌های چین گفت: ما گله‌ای در این رابطه از چین نداریم.

* به انگلیس و آمریکا باج نمی‌دهیم

وی با اشاره به اینکه بانک‌های انگلیسی و آمریکایی با ایران کار نمی‌کنند اظهار داشت: ما هم به آنها باج نمی‌دهیم  زیرا ما کشور مستقلی هستیم و می‌توانیم در دنیا دوستان دیگری مثل چین و روسیه داشته باشیم.

عسگراولادی با بیان اینکه کشور چین سالانه 6 تا 6.5 درصد رشد اقتصادی دارد، بیان داشت: این رقم بسیار قابل ملاحظه و حائز اهمیت است و برای سال 2018 هم پیش‌بینی می‌شود که این رشد به 7 درصد برسد.

* صنعت خرده فروشی چین از آمریکا پیشی گرفت

وی با اشاره به اینکه چین کشور کوچکی نیست که بتوان از تجارت با آن دست کشید، گفت: صنعت خرده فروشی چین 5 هزار و 700 میلیارد دلار گردش دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه چینی‌ها در دنیا از آمریکای‌ها نیز در تجارت پیشی گرفته‌‌اند گفت: در حالی که صنعت خرده فروشی امریکا  5 هزار و 600 میلیارد دلار است، چینی‌ها  در این مورد به رقم به 5 هزار و 700 میلیارد دلار رسیده‌اند.

عسگر اولادی با تأکید بر اینکه روابط تجاری ایران و چین از پیشینه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: بنابراین نباید با برخی گمانه‌زنی‌ها آن را تیره کرد زیرا ایران و چین دو کشوری هستند که تحت هر شرایطی از جمله تحریم‌ها با هم همکاری‌ داشته‌اند و به نظر می‌رسد روابط تجاری آنها گسست ناپذیر است.

منبع: فارس

۱ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۰۹
تعداد بازدید : ۵۶۸
کد خبر : ۴۲,۵۷۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید