به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

لایحه جامعی درباره حریم خصوصی در حال تدوین است

پایگاه خبری فولاد ایران –رئیس کل بانک مرکزی در پنل بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت گفت: سیستم بانکی نیازمند اصلاحات جدی در ساختارهاست و یکی از عدم تعادل‌های ما در نظام بانکی عدم تعادل میان هزینه و درآمد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد آذری جهرمی در پنلی که در همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت برگزار شد، گفت: کسب و کارهای سنتی در حال تغییر هستند و با ورود کسب و کارهای دیجیتال مجموعه بازار بزرگ‌تر شده است.

وی افزود: کسب و کارهای جدید باید به رسمیت شناخته شوند و قوانین در جهت تسهیل فعالیت‌های آنها تغییر کند.

 

وی یادآور شد: طبیعتاً تعارضات میان دستگاه‌ها و کسب و کارهای جدید به سمت دستگاه قضا می‌رود  به عنوان مثال استارتاپ‌هایی که در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند به دلیل نداشتن مجوز با شکایت وزارت کار به دستگاه قضایی معرفی شده و فعالیتشان متوقف می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت تلاش می‌شود قبل از توقف این فعالیت‌های اقتصادی با تعامل معاونت فناوری اطلاعات ریاست جمهوری، وزارت کار و سایر دستگاه‌ها موضوع بررسی شده و سپس برای توقف فعالیت آنها تصمیم‌گیری شود، افزود: بخش دیگری از مشکلات کسب و کارهای دیجیتال به شکایت عمومی بر می‌گردد.

آذری جهرمی گفت: کسی نمی‌تواند به یک بانک بگوید کل تراکنش‌هایت را در اختیار ما بگذار تا موارد پولشویی از میان آنها شناسایی شود اما در مورد کسب و کارهای جدید چنین تقاضایی مطرح می‌شود و این در حالی‌ست که آنها نمی‌توانند در فضای رقابتی کل دیتاهای خود را در اختیار بگذارند و این روند به چالش میان دستگاه قضایی و نهادهای صنفی بدل می‌شود.

* راه حل فیلترینگ تغییر قانون است

آذری جهرمی تاکید کرد: در رابطه با فیلترینگ، راه حل، تغییر قانون است.

وی با بیان اینکه لایحه جامعی در رابطه با حریم خصوصی در حال تدوین است، گفت: اما تا لایحه به مجلس نرود این مسئله یک چالش اساسی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در رابطه با موانع کسب و کارهای جدید باید مطالبه صورت گیرد، گفت: در این رابطه نیاز به آمارسازی است و اینکه چقدر این کسب و کارها در اقتصاد متضرر شده‌اند.

وی تصریح کرد: ما معطل وضع قانون نشده‌ایم و در این رابطه یکی از معاونان وزارت ارتباطات در جهت تسهیل امور و تعامل به دادستانی معرفی شده است.

وی افزود: بنا بود کارگروهی متشکل از پلیس فتا، دادستانی و دولت در این رابطه تشکیل شود اما اینکه ما دور یک میز بنشینیم و با یکدیگر جدال کنیم چاره‌ساز نیست.

وی گفت: باید در این رابطه اطلاع‌رسانی کنیم، در رابطه با مشکلات تعامل شود و برای حل مشکل تدبیر جدی صورت گیرد.

* بین هزینه و درآمد بانک‌ها تعادل وجود ندارد

ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی نیز در این پنل اظهارداشت: سیستم بانکی نیازمند اصلاحات جدی در ساختارهاست و یکی از عدم تعادل‌های ما در نظام بانکی عدم تعادل میان هزینه و درآمد است.

وی گفت: در دنیا این بحث مطرح است که چه میزان از هزینه‌های جاری بانک از محل کارمزدها تعیین می‌شود و اگر بانکی در این رابطه دارای تعادل باشد یعنی ثبات داشته و هزینه‌ای را به اقتصاد تحمیل نمی‌کند.

سیف افزود: بانک‌های ما متأسفانه با چنین عدم تعادلی مواجه هستند و بنابراین لازم است نظام کارمزد چه در بانکداری الکترونیک و چه در سایر خدمات بانکی اصلاح شود.

وی اصلاح وضعیت بدهی و نقدینگی بانک‌ها را نیز از دیگر چالش‌های مهم برشمرد و افزود: امیدواریم انجام این اصلاحات وضعیت کل نظام بانکی بهبود یابد.

همچنین در پنل ناصر حکیمی‌پور بر تعامل شفاف نظام بانکی و دستگاه‌ها با فعالیت‌های جدید برای اصلاح قوانین تاکید کرد و گفت: ما در بانک مرکزی تلاش کرده‌ایم تعامل دو سویه‌ای را برای رفع چالش‌ها ایجاد کنیم.

منبع: فارس

۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۰۷
تعداد بازدید : ۳۰۶
کد خبر : ۴۲,۶۱۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید