به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چاره چیست؟

پایگاه خبری فولاد ایران 

1. دولت منابع محدود و با ارزش ارزی خود را در قیمتهایی که پایین تر از ارزش ذاتی است هدر ندهد. اگر چنین کند به دلیل محدودیت منابع ارز، درست زمانی که نرخ ارز سقف انتظارات را می شکند حمایت از تعادل جدید نا ممکن خواهد شد.

2. در یک روز بانک مرکزی نرخ ارز را تک نرخی کرده و در نرخی اندکی بالاتر از سقف انتظارات تثبیت کند. طبیعی است که چون محملی برای سوداگری باقی نمی ماند سپرده ها در حسابهای غیردیداری بانکها تا مدتی دیگر باقی خواهد ماند. نرخ ارز بالا نیز به ناگهان تولید ملی را به جریان انداخته و صادرات را قوت می بخشد. اگر چنین نکنید و سوداگران نرخ ارز را به سقف انتظارات برسانند این سقف جدید تبدیل به وضعیت نرمال جدید (New Normal) شده و بازار مجددا سقف جدیدی برای خود تعریف می کند. وقوع سیلاب را در نطفه باید خفه کرد.

3. در وضعیت جدید و با فرض درآمدهای ارزی حداقل 50 میلیارد دلاری در سال آینده، دولت به حدود 150 هزار میلیارد تومان منابع جدید دست خواهد یافت. پیشنهاد می شود از محل این ثروت باد آورده میزان یارانه نقدی به 120 هزار تومان برای هر نفر افزایش یابد. باید دانست که از مهمترین دلایل مقاومت نظام در برابر تحریمهای ظالمانه فلج کننده یارانه نقدی بود که در اوایل دهه 90 بخشی از فشار به بودجه خانوار را خنثی نمود.

4. شاید بتوان اقتصاددانان با تجربه و کارکشته ای در دنیا یافت که حاضر باشند در این شرایط ویژه توصیه های لازم را برای برونرفت از بحران ارائه نمایند. از مشورت با ایشان دریغ نورزید و گر نه در نهایت ممکن است مجبور به اطاعت از اوامر صندوق بین المللی پول شوید. حکمرانی عرصه سعی و خطا و زمین بازی کودکان نیست. از تجارب بشری درس بگیرید پیش از آنکه برای دیگران درس عبرت شوید.

نیک گفتار

۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۱۱
تعداد بازدید : ۳۵۸
کد خبر : ۴۲,۶۲۵
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید