به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آغاز سونامی بیت کوین از ژاپن

پایگاه خبری فولاد ایران –طبق گفته دکتر جک راسموس استاد اقتصاد سیاسی در دانشگاه سنت ماری کالیفرنیا، ارزش ارزهای دیجیتالی دستخوش گمانه زنی های فراوانی از جانب آسیا شده است، وی اخیرا در مورد افت اساسی قریب الوقوع ارزش این نوع ارزها هشدار داده بود. به گزارش فولاد ایران، او اظهار می کند "چین و کره جنوبی به این امر آگاه هستند و می دانند که بیت کوین یک حباب دارایی مالی است، حباب کلاسیکی که درحال بزرگ شدن است. دکتر راسموس می گوید اکثر امور مربوط به ارزهای دیجیتالی در قاره آسیا ، بخصوص ژاپن انجام می پذیرد و بیش از 40 درصد کل خریدها از این کشور صورت گرفته است و به همین دلیل نیز افت ارزش این ارزها طی 12 تا 18 ماه آینده از همین مکان شروع خواهد شد. چین همواره مخالف بیت کوین بوده و کره نیز نگرانی فزاینده ای راجع به آن دارد. اما ژاپن در این مورد به سرعت پیشتاز بوده و به همین دلیل تنزل بیت کوین از ژاپن شروع خواهد شد.

به عقیده این اقتصاددان، محرکهای عرضه و تقاضا که باعث صعود بیت کوین از 900 دلار به تقریبا 20 هزار دلار در اواخر سال پیش شد رو به زوال است و به همین دلیل احتمال سقوط ارزش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی بالاست. وی اظهار می کند هیچ گونه مالیات و مقرراتی برای ارزهای دیجیتالی وجود ندارد بنابراین بزرگان بیت کوین با بالا و پایین کردن آن به سودهای کلان می رسند. وی می گوید تمام این موارد دست به دست هم داد تا قیمت ها بالا یرود اما این محرکها کم کم رو به تغییر گذاشته است. راسموس می گوید تکنولوژی بلاک چین مهم است و آن را به عنوان نیروی واقعی توسعه می داند که رو به گسترش بوده و در مسیر کاستن هزینه شرکتها به پیش می رود. راسموس بیت کوین را به عنوان کالایی برمبنای حدس و گمان و یک بازی در تکنولوژی بلاک چین می داند. او می گوید "بیت کوین یک ارز نیست بلکه کالایی مثل طلا و آینده طلاست. به عقیده من، بیت کوین هرگز یک ارز واقعی نخواهد شد و اگر تهدیدی بوجو آورد، خواهید دید که بانک های مرکزی ارز دیجیتالی خود را منتشر خواهند کرد تا قیمت بیت کوین را پایین آورده و حباب آن را از بین ببرند."

منبع: rt   

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۴۹
تعداد بازدید : ۵۲۱
کد خبر : ۴۲,۶۲۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید