به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امریکا در تولید انرژی از روسیه و عربستان پیشی می گیرد!!

پایگاه خبری فولاد ایران –  آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد امریکا در خلال 12 ماه آینده از روسیه و عربستان پیشی بگیرد و بزرگترین تولید کننده نفت دنیا شود. رشد بی وقفه تولید نفت امریکا و رسیدن آن به آمار بالای 10 میلیون بشکه در روز موجب می شود در سال 2018 از عربستان و روسیه پیشی بگیرد البته با حساب این که محدودیت های فعلی در تولید نفت اوپک و همچنین کشورهیا غیر اوپک باقی بماند. پس از آن که در دسامبر 2014 قیمت نفت به شدت افت داشت حال رکوردهای بالایی را ثبت کرده و اخیرا قراردادهای فیوچرز نفت خام  برنت به اوج 70.37 دلار برای هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت خام جمعه اخیر نیز 68.49 دلار بود.

به گزارش فولاد ایران، به نظر تحلیل گران، افزایش قیمت های اخیر می تواند موجب شود موج جدیدی از افزایش تولید در ماه های آتی در امریکا مشاهده شود. حال باید دید واکنش اوپک و همپیمانانش به این روند چظور خواهد بود.

برنامه کاهش تولید که توسط اوپک و 10 کشور دیگر تولید کننده نفت که عضو اوپک نیستند ژانویه سال گذشته امضا شد و برای سال 2018 نیز قرار بوده ادامه داشته باشد و تا کنون نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نفت بوده است.

رشد قیمت نفت به تولید کننده های نفت شل امریکا اجازه داده تولید را دوباره افزایش دهند و تولید فعلی امریکا 9.9 میلیون بشکه در روز است که در خلال 50 سال گذشته بی سابقه بوده است.

این رقم تولید امریکا را هم تراز عربستان دومین تولید کننده فعلی نفت خام دنیا بعد از روسیه قرار می دهد.

منبع: rt.com

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳ بهمن ۱۳۹۶ ۱۳:۵۰
تعداد بازدید : ۴۸۸
کد خبر : ۴۲,۶۲۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید