به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افتتاح دو پروژه در فولاد خراسان برای حمایت از زندانیان غیر عمد و خانواده آنان

پایگاه خبری فولاد ایران - مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان در آیین گشایش دو پروژه خدماتی انجمن حمایت از زندانیان:

کمک به کاهش آسیب­های جامعه را جزیی از رسالت اجتماعی خود می دانیم

یک مجموعه خدماتی وابسته به «انجمن حمایت از زندانیان نیشابور» به همت «مجتمع فولاد خراسان» و در راستای ایفای مسئولیت ها و تعهدات اجتماعی این مجموعه بزرگ صنعتی در نیشابور آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد خراسان، در این مراسم که صبح امروز 23 بهمن برگزار گردید، معاون استاندار و فرماندار نیشابور، رییس دادگستری، دادستان، اعضای شورای شهر، شهردار، جمعی از مسئولان شهرستان و مدیران و معاونان مجتمع فولاد خراسان و نیز اعضای هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان نیشابور حضور داشتند.

مجموعه خدماتی افتتاح شده، شامل پروژه احداث یک واحد نانوایی و نیز خشکشویی است که عواید آن صرف حمایت از خانواده زندانیان غیر عمد و آزاد سازی آنان خواهد گردید.

مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان در آیین افتتاح این مجموعه خدماتی گفت: صنعت عظیم فولاد در کنار ماموریت اصلی خود، که تولید فولاد با کیفیت و کمک به خودکفایی اقتصادی کشور است، در قالب پرداخت ها به شبکه حمل و نقل جاده ای و  ریلی، شبکه­های تامین انرژی، تامین اجتماعی، واریز مالیات­ها و پرداخت عوارض و... به طور میانگین سالانه 2 هزار میلیارد ریال سرریز توسعه ای برای منطقه دارد.

مهندس احمدی، مشارکت در انجام این پروژه را به همراه انجمن حمایت از زندانیان، برای حمایت از قشر نیازمند و آسیب دیده، به ویژه زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده­های آنان دانست و افزود: کمک به رفع دغدغه­های معیشتی و گره­گشایی از گرفتاری خانواده­های زندانیان غیرعمد و کاهش آسیب به خانواده­های محکومان را توفیقی برای این مجتمع می­دانیم.

مهندس احمدی ایفای مسئولیت­های اجتماعی از سوی مجتمع را با نگاه تقویت ارزش­های معنوی، فرهنگی، اجتماعی و ایجاد منفعت برای ذی نفعان، از جمله جامعه پیرامونی یاد کرد و افزود: برای احداث این مجموعه خدماتی که شامل نانوایی و خشکشویی واقع در ورودی سایت مجتمع است، بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی مجتمع فولاد هزینه شده که با زیربنای120 متر مربع احداث و برای 8 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال نموده است و عواید اقتصادی آن صرف حمایت و گره­گشایی از مشکلات افراد تحت پوشش «سازمان مردم نهاد حمایت از زندانیان» خواهد گردید.

مدیر عامل فولاد خراسان و عضو هیات مدیره انجمن حمایت از زندانیان گفت: این شروع یک کار بزرگ است و در این راستا آمادگی داریم که با هدف کاهش آسیب­های اجتماعی، مشارکت های دیگری در زمینه اقتصادی با انجمن حمایت از زندانیان داشته باشیم.

مجموعه خدماتی  احداث شده  در بدو امر ارایه خدمات خشکشویی برای لباس­کار کارکنان فولاد و نیز تامین نان مورد نیاز رستوان شرکت را بر عهده گرفته و ظرفیت ارائه خدمات به خانواده بزرگ فولاد و رانندگان ناوگان حمل و نقل و نیز مردم ساکن روستاهای اطراف را دارد. درآمد و سود حاصل از فعالیت این دو مجموعه صرف کمک به معیشت مددجویان و خانواده­های زندانیان و نیز آزادی محکومان جرایم غیرعمد خواهد شد.

رییس انجمن حمایت از زندانیان نیشابور در سخنانی در آیین گشایش مجموعه مذکور گفت: رسالت انجمن را ارائه خدمات به قشری آسیب دیده و نیز کمک به آزادی محکومان جرایم غیر عمد، بازسازی شخصیت محکومان مختلف و اصلاح و ارشاد آنان، کمک به امور معیشت و حرفه­آموزی به آنان می دانیم.

احمد همت آبادی،  ایجاد فرصت­های شغلی و کمک به خودکفایی مالی، ترغیب و تشویق فعالیت­های فرهنگی ورزشی و تلاش در جهت بهبود بهداشت و درمان جسمی و روحی زندانیان و خانواده های آنان را از رویکردهای مهم این انجمن دانست.

در ادامه، مجتمع خدماتی انجمن حمایت از زندانیان، که در محل درِ ورودی سایت مجتمع فولاد خراسان واقع است، توسط حجت الاسلام حکمتی فر، رئیس دادگستری نیشابور  و حجت الاسلام اکبری مقدم، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان افتتاح شد.

گفتنی است، انجمن حمایت از زندانیان تشکلی غیردولتی (سازمان مردم نهاد) و زیر نظر قوه قضاییه است که نزدیک به 6 دهه قدمت دارد و در سال های اخیر خدمات شایانی در امر حمایت از زندانیان و کاهش آسیب­های اجتماعی خانواده­های آنان، به کمک مردم، مسئولان و نیز کمک های نیکوکارانه اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه نموده است.

منبع: فولاد خراسان

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۵۱
تعداد بازدید : ۵۹۰
کد خبر : ۴۲,۸۹۷
کلیدواژه ها: فولاد خراسان پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید