به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

کره جنوبی به دنبال قانون‌مند سازی صرافی‌های کریپتو

پایگاه خبری فولاد ایران - کره جنوبی به دنبال به کار گیری یک سیستم تائید شده برای صرافی‌های ارزهای دیجیتالی است. این سیستم قرار است تا بر پایه سیستمی مشابه با عنوان «بیت لایسنس» که در شهر نیویورک قرار دارد، ایجاد گردد. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.

به نقل از خبرگزاری «بیزینس کره»، نشر چنین خبری کاملاً مغایر با اعلام‌های قبلی از طریق مراجع مالی کره است. بنا بر اخبار پیشین، تمامی تصمیمات در حوزه ارزهای دیجیتالی به بعد از انتخابات کره جنوبی در ماه ژوئن سال جاری، موکول خواهد شد. به گفته یکی از این مراجع مالی:

ما در مورد استفاده از یک سیستم تائید شده قانون گذاری‌های خود را در مورد ارزهای دیجیتالی به اجرا در بیاوریم. این سیستم قرار است تا از روی نمونه مشابه آن در ایالت نیویورک، ایجاد شود.

بیت لایسنس یکی از تائیدیِ هایی است که توسط سازمان خدمات اقتصادی نیویورک ایجاد شده و در زمینه تأمین تائیدیِ ها و مجوزهای لازم برای صرافی‌های دیجیتالی از سال ۲۰۱۵ فعالیت می‌کند. ژاپن از دیگر کشورهایی است که سازوکاری مشابه را در بستر قانون ایجاد کرده و اطلاعاتی نظیر حساب‌های کاربری و حتی سیستم‌های رایانه‌ای را ثبت می‌نماید.

با خاموش شدن تب و تاب بازارهای ارزهای دیجیتالی در کره جنوبی، مسئله قانون گذاری‌ها و ایجاد بستری‌های قانونی در مورد صرافی‌های نیز مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. رسانه‌های این کشور گزارش‌هایی از ثابت‌تر شدن وضعیت قیمت ارزهای دیجیتالی منتشر کرده‌اند و پیش بینی می‌کنند که در ماه آینده نیز همین روند ادامه پیدا خواهد کرد

یکی دیگر از مقامات مالی کره جنوبی که نخواست نامش فاش شود در مصاحبه‌ای اعلام کرد:

عده حتی بر این عقیده‌اند که در وضعیت با ثباتی بازار، دولت باید به جای برقراری قانون‌های بیشتر، مالیات را جایگزین این سیاست کند. در ماه جاری برنامه‌هایی برای برگزاری یک نشست در مورد مسائل مرتبط با رویکردهای ملی در مورد ارزهای دیجیتالی داریم اما حالا به نظر می‌رسد که این نشست بیشتر حول محور اشکالات روند فعلی بچرخد.

برگزاری این نشست به واسطه دریافت نامه‌ای بود که در آن بیش از دویست هزار نفر از افراد کره جنوبی در ژانویه سال ۲۰۱۸، خواستار آن شده بودند که نشستی در زمینه ارزهای دیجیتالی توسط دولت برگزار شود.

با وجود اینکه اخبار اخیری که در جانب کره جنوبی آمده چندان حاوی مطالب خوبی نبودند اما اخبار دروغین زیادی نیز به هر چه بدتر شدن آنها دامن زدند. خبر ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال در کره جنوبی را می‌توان مشهورترین شایعه‌ای دانست که در چند وقت گذشته گریبان ارزهای دیجیتال را گرفته بود.

تحقیقات نشان می‌دهد که چیزی در حدود یک سوم درآمد کره‌ای ها صرف سرمایه گذاری در عرصه ارزهای دیجیتال می‌شود و حدود هشتاد درصد شهروندان کره جنوبی نیز از ورود به بازار ارزهای دیجیتالی سود کرده‌اند

منبع: ارز دیجیتال

۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۵۰
تعداد بازدید : ۷۷۹
کد خبر : ۴۲,۹۵۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید