به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

امریکا مانع خرید سهام بازار بورس شیکاگو توسط چین شد

پایگاه خبری فولاد ایران – مدیر مسئول بازارهای مالی امریکا فروش سهام بورس شیکاگو را به یک گروه سرمایه گذاری چینی ممنوع کرد و علت آن را احتمال انتقال قدرت تنظیم بازار به خریدار بعد از انجام معامله اعلام کرد. به گزارش فولاد ایران، این تصمیم جنگ دوساله بر سر فروش سهام بورس به خریداران چینی را به پایان رساند ضمن اینکه بار دیگر عدم تحمل سرمایه گذاران چینی توسط دولت ترامپ را تاکید کرد. چهل و پنجمین رییس جمهور امریکا در راستای مبارزات انتخاباتی خود اشاراتی به بازار بورس شیکاگو به عنوان مثالی در مورد از دست رفتن شغل و سرمایه کشور داشت.

گروه کاسین امریکای شمالی که در تملک چین است طی پیشنهادی قصد خرید سهم اندکی از بورس سهام شیکاگو را داشت. انجام این معامله می توانست بورس شیکاگو را را تبدیل به سرمایه ای حیاتی برای چین نماید هرچندکه تنها 0.5 درصد از حجم معاملات امریکا در این بازار انجام می شود. گفته می شود سود این معامله می توانست در توسعه طرحهای متعدد در جهت کمک به شهر شیکاگو، اقتصاد امریکا و ساختار کلی بازار موثر باشد. طی ماه آگوست گذشته جزییات مربوط به فروش سهام این بازار خصوصی بورس مورد تایید قرار گرفت اما تنها چند دقیقه بعد از اعلام آن، قرار به بررسی بیشتر در مورد آن گذاشته شد. در حال حاضر رهبری کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا به دست جی کلیتون از منتصبان ترامپ می باشد.      

هردو گروه نمایندگان کنگره امریکا این معامله را محکوم کرده و معتقدند این امر می تواند دسترسی دولت چین به بازارهای مالی امریکا را تسهیل نماید. رابرت پیتنبرگ، نماینده حزب کنگره جمهوریخواه در بیانه ای در این مورد اظهار کرد "ما باید همچنان مراقب باشیم و با نظارت دقیق از تلاش های استراتژیک و برنامه ریزی شده دولت چین کمونیست از طریق سرمایه گذاری های مخرب تجاری در تهدید امنیت ملی مان جلوگیری نماییم."

منبع: rt

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۳۰ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶
تعداد بازدید : ۹۲۸
کد خبر : ۴۲,۹۸۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید