به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

جاده ابریشم چین رقیب پیدا می کند؟؟

پایگاه خبری فولاد ایران - خبرها حاکی از آن است که چهار کشور امریکا، ژاپن، هند و استرالیا می توانند با همکاری یکدیگر جایگزینی برای پروژه راه ابریشم جدید چین ایجاد نمایند تا بدین ترتیب این اثر گذاری روز افزون چینی ها را کنترل کنند. ظاهرا این طرح جزء برنامه نخست وزیر استرالیا در دیدار از دونالد ترامپ بوده ولی چون طرح فوق هنوز آماده نشده در زمان جلسه مشترک دو کشور اعلام نخواهد شد.

به گزارش فولاد ایران،  پروژه مولتی میلیارد دلاری جاده ابریشم جدید چین، آسیا، اروپا، خاور میانه و افریقا را به وسیله یک شبکه گسترده حمل و نقل شامل جاده ها، بنادر، خطوط ریلی لوله های نفتی و فرودگاه ها و حتی خطوط فیبر نوری به یکدیگر متصل می نماید و نمایان است که قدرت چین را در سطح جهان دو چندان خواهد کرد. این پروژه در یک مرحله 65 کشور را در بر می گیرد که در مجموع یک سوم نرخ تولید ناخالص داخلی جهان یا 60 درصد جمعیت دنیا معادل 4.5 میلیارد نفر را شامل می گردد.

صحبت ها در مورد راه اندازی یک پروژه مشابه از سال گذشته آغاز شده که مسئولین استرالیایی در دیدار خود با امریکا و هند در اکتبر 2017 آن را مطرح نمودند.

منبع: CNBC

ترجمه: م. تابان شمال

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۵۲
تعداد بازدید : ۲۶۲
کد خبر : ۴۲,۹۹۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید