به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روند بازار نفت در راستای اشباع بازار

پایگاه خبری فولاد ایران - افزایش عرضه نفت امریکا باعث رونق مجدد معاملات شورت سلینگ (خرید استقراضی کالا) در بازار نفت شده است. به گزارش فولاد ایران، به دنبال افزایش استخراج و عرضه نفت امریکا، صندوق های مالی سرمایه گذاری خود روی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت را که قیمت آن روند کاهشی داشت، بالا بردند. در حالیکه اوپک طی هفته گذشته مجددا به تعهد خود در متعادل سازی بازار نفت تاکید کرد پیش بینی ها بر افزایش تولید امریکا و رساندن سطح عرضه به یک میلیون بشکه در روز تا ماه اکتبر حکایت دارد. اشلی پترسن تحلیلگر اقتصادی می گوید با نگاه اجمالی می توان فهمید تولید نفت امریکا با بازار نفت چه می کند. همانطور که مشاهده می شود شل به زودی  تبدیل به تولید کننده غالب نفت جهانی می شود و این امر شور و اشتیاق رسیدن به نفت 66 دلاری را دچار ابهام کرده است. در حال حاضر سعی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و شرکای آنها حفظ سطح قیمت نفت در بالای 60 دلار در هر بشکه است. در حال حاضر سطح تولید نفت امریکا به 10.37 میلیون بشکه رسیده که بیشترین سطح تولید از سال 1983 می باشد. در عین حال، مقدار ذخایر نفتی در تانکرها و ترمینال های سراسر این کشور نیز به رکورد بالایی رسیده است. 

طبق گزارش کمیسیون تجاری امریکا سطح خرید لانگ پوزیشن نفت وست تگزاس (خرید به انتظار افزایش قیمت کالا) توسط مدیران مالی تا 3.1 درصد افت پیدا کرده درحالیکه سطح معاملات شورت سلینگ (خرید استقراضی کالا) تا 15 درصد از اوایل دسامبر گذشته افزایش داشته است. اما با این حال برخی سرمایه گذاران خوش بین هستند. هفته گذشته خالد الفلاح وزیر نفت عربستان گفت حتی تولید نفت شل با حداکثر ظرفیت نمی تواند در روند بازار نفت اختلال ایجاد نماید و اوپک برای ثبات بازار تمام تلاش خود را می کند.

اما پترسن می گوید قیمت نفت پتانسیل بیشتری برای افت دارد تا اینکه رو به بالا باشد و تنها اخباری مهم یا بروز اختلال در بازار می تواند اهرم پیش برد قیمت به سمت بالا باشد اما فعلا موانع بیشتر است. 

منبع: Bloomberg

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۱۶
تعداد بازدید : ۵۴۵
کد خبر : ۴۳,۲۵۰
کلیدواژه ها: نفت پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خری

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید