به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آلمان و چین به سیاست تعرفه‌ای ترامپ هشدار دادند

پایگاه خبری فولاد ایران - رویترز اعلام کرد: آلمان و چین برای ترامپ درباره اعمال تعرفه برای واردات فولاد و الومینیوم هشدار دادند و آن را تهدیدی بر تجارت جهانی عنوان کردند.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس‌ به نقل از رویترز، آلمان اقدام ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در اعمال تعرفه روی فلزات وارداتی را متهم کرد و گفت: اروپا منتظر پاسخ صریحی از سوی آمریکا در برابر تهدیدهای تعرفه‌ای‌اش و نیز انتقادهایی که طی این چند روز از سوی چین بوده منتظر می‌ماند.چین معتقد است سیاست تعرفه‌ای ترامپ می‌تواند تهدیدی بر تجارت جهانی باشد.

براساس این گزارش، ترامپ تعرفه‌ 25 درصدی بر واردات فولاد و 10 درصدی بر واردات آلومینیوم اعمال کرده  و قرار است طی 15 روز آینده اجرایی شود. البته در این میان واشنگتن برخی کشورها را نیز از این قاعده تعرفه‌ای مستثنی کرده است.

بیرگیتش زیپریس وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد: سیاست ترامپ اقتصاد آزاد جهان را با خطر جدی مواجه می‌کند.

وی همچنین گفت: ترامپ نمی‌خواهد بداند که این معماری اقتصادی بر پایه سیستم قانونمند بازار آزاد استوار است و از هر کسی در این باره سوال شود آینده خطرناک که برای رشد اقتصادی و اشتغال ایجاد خواهد کرد را می‌داند.

در این میان ژونگ شان وزیر بازرگانی چین هم اعلام کرد: هرگونه جنگ تجاری با آمریکا  بلای خانمانسوز برای اقتصاد جهان خواهد بود. صنایع آمریکا که در حال فرآوری فولاد و آلومینیوم هستند نیز همچنان سیاست تعرفه‌ای ترامپ را مورد نقد جدی قرار داده‌ و معتقدند که این اقدام هزینه‌های آنها را بسیار افزایش خواهد داد.

زیپریس وزیر اقتصاد آلمان همچنان اضافه کرد: نیازمند این است که همانند کشورهایی نظیر مکزیک، کانادا و استرالیا که از طرح تعرفه‌ای ترامپ مستثنی شده‌اند اینها نیز مستثنی شوند. در حال حاضر اروپا بزرگترین صادر کننده فولاد به ایالات متحده آمریکا است و برآورد می‌شود که حدود 5 میلیون تن از کل 35 میلیون تن واردات این کشور از اروپا باشد. در این میان بروکسل هم هشدار داده است که احتمالا اقدامات ضد تعرفه‌ای علیه آمریکا اعمال خواهد کرد.

اتحادیه اروپا و ژاپن روز یکشنبه هشدار دادند که آمریکا باید آنها را از اعمال تعرفه مالیاتی مستثنی کند.

منبع: فارس

 

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰
تعداد بازدید : ۴۸۴
کد خبر : ۴۳,۲۵۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید