به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

میانگین سنی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در کره جنوبی

۶۰ ساله‌ها در صدر !

پایگاه خبری فولاد ایران - همیشه فکر می‌کنیم که جوان ها در فناوری واردتر هستند، و همگام با آن پیش می روند. اما انگار اوضاع در کره جنوبی برعکس است.

براساس یک گزارش اخیر، افراد مسن در کره جنوبی بیشتر در حوزه ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری می کنند.

 احترام بزرگ‌تر واجب است!

به نقل از bitcoinist؛ دسامبر گذشته بنیاد حمایت مالی از سرمایه گذاران کره، یک نظرسنجی انجام داد که ۲۵۳۰ بزرگسال در آن شرکت داشتند.

طبق نتیجه به دست آمده، حضور بزرگترها در عرصه ارزهای دیجیتال نسبت به جوانان پررنگ تر است، هر چند وقتی که پای خرید و فروش، و تجارت کوتاه مدت به میان برسد، جوان ها به مراتب فعال ترند.

در میان سرمایه‌گذاران فضای ارز دیجیتال، میزان سرمایه کسانی که ۶۰ سال سن دارند، از همه بیشتر است! و هر کدام به طور میانگین ۶,۱۹۴ دلار روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده است.

تحلیل‌گر ارشد بنیاد مذکور طی مصاحبه خود با یک نشریه کره ای به نام Korea Joongang گفته است:

انگار هر چه سن این سرمایه‌گذاران بیشتر باشد، میزان سرمایه‌شان هم بیشتر است!

او در مورد این مساله ابراز نگرانی کرده و می گوید:

نگران این هستم که آن‌ها آگاهی کافی از کاری که انجام می‌دهند نداشته باشند.

آماری که از این نظرسنجی حاصل شده، جالب است؛

تنها ۲۳ درصد از جمعیت بیست یا بیست و چند ساله این کشور، تجربه خرید ارز دیجیتال داشتند! در این حین، سی ساله ها نیز از غافله جا نمانده و ۱۹ درصدشان این کار را انجام داده اند. احتمال سرمایه گذاری یک فرد اهل کره جنوبی با ۴۰ سال سن، ۱۲ درصد بود. این میزان برای ۵۰ ساله‌ها در حدود هشت درصد بود.

اکنون به آمار میزان تخمینی سرمایه هر گروه سنی می پردازیم:

  • رنج سنی ۲۰ تا ۲۹ سال در حدود ۲٫۹۳ میلیون وون
  • رنج سنی ۳۰ الی ۴۹ سال، زیر ۴ میلیون وون
  • رنج سنی ۵۰ تا ۶۹ سال، ۶٫۲۹ میلیون وون

به نقل از نشریه مذکور؛ ۴۲ درصد از شرکت کننده های ۶۰ ساله بیشتر از ۴ میلیون وون و ۲۱ درصد، بیشتر از ۱۰ میلیون وون در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده بودند. جالب توجه است که این میزان برای ۱۰ درصد از ۵۰ ساله ها حتی بیشتر از ۱۰ میلیون وون بود.

در این حین، ۴۰ درصد از سرمایه گذارانی که زیر ۴۰ سال، کمتر از ۱ میلیون وون سرمایه گذاشته بودند.

شاید نتیجه مهمی که از نظرسنجی اخیر میگیریم این باشد: از شدت چرخه هایپ پیرامون ارزهای دیجیتال، کاسته شده (به خصوص هایپی که طی رشد صعودی بازار در اواخر سال قبل اتفاق افتاد)

در این میان افرادی هم بودند، که دوست نداشتند در این حوزه سرمایه گذاری کنند. آنها بیشتر از هر چیز نگران مساله هک در بازار کریپتو بودند، و بعد از آن به دلیل بروز نوسانات قیمتی علاقه ای به شرکت در این حوزه نداشتند.

منبع: ارز دیجیتال

 

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۵۴۹
کد خبر : ۴۳,۲۶۷
کلیدواژه ها: بیت کوین پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلا

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید