به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برای رهایی از بدهی ها روی پکن حساب نکنید

پایگاه خبری فولاد ایران - ظاهرا ضمانت های دولتی چین برای دریافت وامهای بانکی تبدیل به معظل بزرگی شده است. به گزارش فولاد ایران، ژو نینگ استاد امور مالی در دانشگاه تسینگو در پکن می گوید این تفکر در بین مردم رواج پیدا کرده که دولت پشتیبان سود و زیان سرمایه گذاری های آنهاست.    

بر اساس گزارش بانک بین المللی، سالهاست که چین درگیر بدهی بالا شده است و نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی آن به حدود 260 درصد رسیده است، هرچند این عدد به خودو خود هشدار تلقی نمی شود اما سرعت افزایش آن بخصوص در پنج سال اخیر قابل توجه است. اقتصاد چین نسبت به دو دهه گذشته به مراتب بزرگتر شده و این کشور توانایی غلبه بر مسائل نظام مالی خود را دارد اما در عین حال پکن نگران ریسکهای سیستمیکی است که ممکن است به دومین اقتصاد بزرگ دنیا آسیب وارد کند.

ژو می گوید کلید حل معظل افزایش بدهی فراموش کردن تصور عامه مبنی بر حلال مشکلات بودن پکن است. این ذهنیتی است که طی سالها شکل گرفته و دولت می بایست به تدریج آن را از اذهان پاک نماید. دولت چین با استفاده از تاکتیک های قدرتمند در تلاش برای کنترل ریسکهای سیستمیک است از جمله این اقدامات می توان به کنترل دولتی شرکت بیمه آنبانگ اشاره کرد که در حال گسترش جهانی بوده است.

منبع: cnbc

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۴۷۸
کد خبر : ۴۳,۲۶۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید