به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی از ارزهای دیجیتال متمرکز فاصله خواهد گرفت!

پایگاه خبری فولاد ایران - گزارش جدید اتحادیه بانکی اروپا در مورد اثربخشی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) دلسردکننده است.

این گزارش توسط دو کارگروه تحت نظارت بانک تسویه حساب های بین المللی(BIS) و بانک مرکزی اروپا (ECB) ارائه شده و در مورد «اثر نامطلوب» معرفی CBDC به بازار هشدار می‌دهد. همچنین در این گزارش به بانک‌ها و سایر مقامات توصیه شده است به «نظارت گسترده» خود بر روی ارزهای دیجیتال غیر متمرکز، نظیر بیت کوین، ادامه دهند.

به گفته محققان:

«هرگونه اقدام در جهت راه اندازی یک CBDC باید مورد توجه و نظارت دقیق باشد. همچنین انجام تحقیقات بیشتر در مورد تاثیر احتمالی آن بر نرخ بهره، ساختار واسطه، ثبات مالی و نظارت مالی، ضروری است.

تاثیر این حرکت بر نرخ ارز و قیمت سایر دارایی‌ها تا حد زیادی ناشناخته است و اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها در اختیار نداریم. پس این مسائل مستلزم اکتشاف بیشترند و لازم است بیشتر در مورد آن‌ها تحقیق کنیم.

در مورد نتایج این گزارش، نظراتی اعلام شده است.

بنوا کوقه، عضو هیئت رییسه بانک مرکزی اتحادیۀ اروپا (ECB) و ژاکلین لوه از اعضای هیئت رییسه بانک تسویه حساب های بین المللی (BIS) می‌گویند:

ارزهای دیجیتال غیر متمرکز به ویژه بیت کوین، «پاسخ مناسبی برای اقتصاد بدون پول نقد نیستند»

اتخاذ سیاست عدم مداخله یا میانجی‌گری در مورد CBDCها، فاصله میان بانک مرکزی اتحادیه اروپا و بانک مرکزی سایر کشورها را بیشتر خواهد کرد.

اما برعکس، کشورهایی از جمله روسیه، ونزوئلا، جزایر مارشال، کامبوج، ترکیه و ایران با ایده ی تولید ارز دیجیال ملی کاملا موافق هستند.

منبع: ارز دیجیتال
۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۳۵
تعداد بازدید : ۸۵۲
کد خبر : ۴۳,۳۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید