به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اخذ مالیات بر مازاد دارایی بانک‌ها قانونی است

پایگاه خبری فولاد ایران - قائم مقام سازمان امور مالیاتى کشور با بیان این که اخذ مالیات بر دارایى مازاد بانکها بر اساس قانون است، گفت: این که کمیته‌اى تشکیل شود و خواستار عدم دریافت این مالیات یا کم شدن میزان آن شود، غیر قانونى است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد قاسم پناهى قائم مقام سازمان امور مالیاتى کشور در مورد اخذ مالیات از دارایى‌هاى مازاد بانکها گفت: موضوع اخذ مالیات بر دارایىهاى بانکها بر اساس قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس صورت مى‌گیرد.

وى با بیان اینکه بانک مرکزى مکلف است املاک مازاد بانکها را به سازمان امور مالیاتى معرفى کند، گفت: بانک مرکزى اموال مازاد بانکها را به سازمان معرفى کرد و بر اساس این اطلاعات بانکهایى که داراى اموال مازاد بودند، شناسایى شدند و مورد بررسى قرار گرفتند.

قائم مقام سازمان امور مالیاتى کشور با بیان اینکه بانک مرکزى طبق قانون باید ابتدا اموال مازاد را اعلام کند و سپس سازمان امور مالیاتى به بررسى آن بپردازد، گفت: بانک مرکزى دارایى‌ها را اعلام کرده است و مستندات آن موجود است، بنابراین این کلام که گفته مى‌شود سازمان امور مالیاتى از جانب خود به بررسى این املاک مى‌پردازد، جایگاهى ندارد و مستندات آن نیز موجود است و سازمان امور مالیاتى نه اجازه دارد بدون قانون مالیاتى را طلب کند و نه اجازه بخشش و معافیت آن را دارد.

پناهى با بیان این که اخذ مالیات بر مازاد دارایى بانکها بر اساس قانون است، به نشریه سامان گفت: این که کمیته‌اى تشکیل شود و خواستار عدم دریافت این مالیات یا کم شدن میزان آن شود، در قانون تعریف نشده است.

منبع: فارس

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۱۲
تعداد بازدید : ۴۵۸
کد خبر : ۴۳,۴۷۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید