به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

افزایش تعرفه ها توسط دولت ترامپ به کشاورزان آمریکایی آسیب زد

پایگاه خبری فولاد ایران - در جامعه کشاورزی آمریکا، یعنی جایی که ترامپ از حمایت بالایی برخوردار است، وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم در حال افزایش هزینه تجهیزات و زیرساخت های کشاورزی است و موجب شده تا برخی از کشاورزان و شرکت های کشاورزی توسعه فعالیت هایشان را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، لوکاس استورم، که یک مزرعه خانوادگی صد ساله را در ایلینویز آمریکا اداره می کند، ماه گذشته و پس از افزایش 5 درصدی قیمت ها در یک روز، سفارش خرید یک سیلوی 71 هزار دلاری ذخیره غلات را لغو کرد. دلیل این اصلی این کار جهش قیمت فولاد بعد از اعلام تعرفه های جدید از سوی ترامپ بوده است.

در جامعه کشاورزی آمریکا، یعنی جایی که ترامپ از حمایت بالایی برخوردار است، وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومنیوم در حال افزایش هزینه تجهیزات و زیرساخت های کشاورزی است و موجب شده تا برخی از کشاورزان و شرکت های کشاورزی طرح های خرید تجهیزات و توسعه فعالیت هایشان را متوقف کنند.

تاثیر افزایش قیمت فولاد بر کشاورزی آمریکا نشان می دهد که اتخاذ سیاست های حمایتگرایانه در یک اقتصاد جهانی می تواند تاثیرات ناخواسته و غیرقابل پیش بینی ای بر اقتصاد خود آن کشور داشته باشد. این آسیب در حالی وارد شده که کشاورزان آمریکایی نگران آسیب مستقیم تر تعرفه های تلافی جویانه دولت چین و کاهش فروش محصولاتی نظیر ذرت خوشه ای و سویا هستند که با ارزش ترین محصول کشاورزی صادراتی آمریکا به شمار می روند.

دو روز پس از آنکه دولت ترامپ در روز اول مارس برای حمایت از تولید کنندگان آمریکایی فلزات تعرفه هایی را بر آلومنیوم و فولاد اعلام کرد، شرکت ای ان پی گرین سیستمز در ماپل پارک ایلینویز، قیمت سیلوهای ذخیره غلات را افزایش داد.

تعرفه های وضع شده بر فلزات وارداتی همچنین در حال آسیب زدن به تولید کنندگان و فروشندگان تجهیزات کشاورزی از شرکت کوچکی همچون ای اند پی گرین سیستمز گرفته تا غول های بزرگی نظیر دیری اند کو و کارپیلار است. این شرکت ها با این مشکل مواجه اند که چگونه افزایش قیمت مواد خام محصولاتشان را به کشاورزان بقبولانند، در حالی که کشاورزان به دلیل مازاد عرضه جهانی غلات و افت قیمت این کالاها با فشارهای اقتصادی مواجه هستند.

دو اقتصاد بزرگ جهان یکدیگر را به اعمال ده ها میلیارد دلار تعرفه وارداتی تهدید کرده اند.

ترامپ تعرفه های 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه های 10 درصدی بر واردات آلومنیوم اعمال کرده که هدف اصلی آن کاهش واردات از چین بوده است. وی به صورت موقت اتحادیه اروپا و 6 متحد دیگر خود را از این تعرفه ها معاف ساخته و به آنها تا اول ماه می فرصت داده تا در خصوص معافیت های دائمی با دولت آمریکا مذاکره کنند.

دیو آلتپتر، رئیس شرکت ای اند پی گرین گفت، فولاد مورد استفاده برای تولید سیلوها در آمریکا تولید می شود، اما قیمت فولاد داخلی نیز به دلیل اعمال این تعرفه ها بالا رفته است.

وی افزود، کارخانجات فولاد سازی آمریکا معمولا سالی یک بار قیمت های خود را بالا و پایین می کنند. اما امسال قیمت ها 4 نوبت افزایش داشته است.

قیمت فولاد مورد استفاده در ساخت این سیلوها از ابتدای ماه ژانویه حدود 20 درصد افزایش یافته است.

به گفته انستیتوی آهن و فولاد آمریکا، سال گذشته، حدود 95 هزار تن از فولاد روانه صنعت کشاورزی شد، در حالی که 14 میلیون تن در صنعت خودروسازی آمریکا مصرف شد.

عوامل دیگری نیز قبل از بروز اختلافات تجاری در بالا رفتن قیمت فولاد موثر بوده اند که از جمله آنها می توان به بهبود وضعیت اقتصاد جهانی، سرعت گرفتن فعالیت های تولیدی و ساخت و ساز اشاره کرد.

منبع: تسنیم

۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۱۹
تعداد بازدید : ۶۳۲
کد خبر : ۴۳,۴۷۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید