به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آماده مواجهه با بحران جهانی آب باشیم

پایگاه خبری فولاد ایران –  "روز صفر" زمانیکه شیرهای آب شهر شلوغ بندری کیپ تاون آفریقای جنوبی خشک شده و مردم در معرض خطر قرار می گیرند. وقوع این اتفاق برای امسال پیش بینی شده بود اما اقدامات سخت گیرانه جریان وقوع آن را به تعویق انداخت. به گزارش فولاد ایران،  این اقدامات مصرف آب کیپ تاون را به کمتر از یک ششم متوسط مصرف آب در امریکا رساند اما با تمام اینها، هنوز احتمال وقوع "روز صفر" برای این شهر در سال آینده وجود دارد.

اما این تنها مشکل کیپ تاون نیست و طبق گفته کارشناسان این سناریویی است که ممکن است تمام شهرهای جهان با آن مواجه شوند. ممکن است تصور اینکه چطور شهرها با بحران کمبود آب مواجه می شوند درحالیکه تقریبا 70 درصد جهان را آب تشکیل می دهد مشکل باشد. اما واقعیت بارز و مشخص این است که در ارزیابی های صورت گرفته مقدار احتمالی آب شیرین دنیا تنها 2.5 درصد برآورد شده و سهم قابل توجهی از این آب در برف و یخ اندوخته شده است و این یعنی تنها یک درصد آب شیرین برای جمعیت جهانی قابل دسترسی است.

بتسی اوتو، مدیر برنامه آب جهانی موسسه منابع جهانی می گوید توسعه کشورها اغلب با از دست دادن منابع آب شیرین همراه است و کمبود آب یک مشکل بسیار واقعی و فراگیر است، اما کارشناسان می گویند همه شهرها در معرض اتمام فوری آب قرار ندارند. با تمام اینها، مشکل کمبود آب به عنوان یک معظل جهانی مطرح است و شهرها می بایست به دنبال حل این معظل باشند. ممکن است مشکلی مثل کیپ تاون برای شهرها پیش نیاید اما بروز مشکلاتی مثل آلودگی، خشکسالی، هوای گرم و رشد جمعیت دور از انتظار نیست.

منبع: cnbc

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ۱۲:۵۲
تعداد بازدید : ۷۰۳
کد خبر : ۴۳,۴۹۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید