به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ریالِ ۴۲ هزار دلاری!

پایگاه خبری فولاد ایران -شاید شما هم به این فکر کرده باشید که چرا ۱ واحد دلار معادل چند هزار واحد پول ما است؟ و راحت ترین راه برای افزایش ارزش ریال حذف چند صفر از ریال یا حتی تغییر واحد پول است!

 

مثلا بصورت نظری و با وجود اشکالات عملی ما میتوانیم واحد پولی را درست کنیم که هر ۴۲ هزار دلار امریکا معادل ۱ واحد پولی ما باشد! خیلی خوب است نه؟ اما چرا اینکار را نمیکنیم تا ارزش پول ما بالا برود؟

 

نکته اینجاست که نرخ برابری ریال در برابر ارزهای دیگر ابدا در «یک لحظه» از زمان مهم نیست! در یک برش زمان برابری ۱ دلار چه ۱ ریال باشد یا ۱ میلیارد ریال تفاوتی روی ارزش پول ما ندارد! چون فقط یک عدد اعتباریست.

 

در واقع آنچه که مهم است ارزش ریال در برابر ارزهای دیگر در «طول زمان» است. به عبارت دیگر این گذشت زمان است که باعث میشود عوامل مختلف عمدتا اقتصادی باعث تغییر ارزش ریال در برابر ارزهای دیگر شود.

 

پس برای حفظ ارزش ریال، حذف صفرهای آن فقط یک جنبه ظاهری دارد و فقط در یک لحظه از زمان برابری پول ما در برابر ارزهای دیگر را بالا میبرد (هرچند تاثیرات دیگری از جمله تسهیل محاسبات و ‌... خواهد داشت) و اگر بخواهیم ارزش ریال در طول زمان حفظ شود باید عوامل مختلف اقتصادی موثر بر ارزش ریال را در مسیر درستی هدایت کنیم.

حمیدرضانبی‌ئی

۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹
تعداد بازدید : ۷۲۸
کد خبر : ۴۳,۵۱۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید