به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

وزیر صنعت دولت دهم: ۹۷ سال سخت تولید است

پایگاه خبری فولاد ایران - به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی غضنفری وزیر اسبق بازرگانی امروز با حضور در نشست دانشجویان دانشگاه شریف که با موضوع «خودروسازان ایران زیر ذره‌بین» برگزار شده بود با اشاره به اینکه دولت در سال 97 باید توجه ویژه‌ای به فضای کسب‌وکار داشته باشد اظهار داشت: فضای کسب‌وکار نقطه‌ای است که همه بازیگران تولید در آن تعامل دارند. آنها امروز می‌خواهند حرف بزنند. بی‌توجهی دولت به فضای کسب‌وکار آن هم در سال 97 مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه "چالش ارزی فعلی کشور نشان می‌دهد ما سال سختی را پیشِ‌رو خواهیم داشت" افزود: اگر به موضوعات تولید توجه کافی نداشته باشیم اتفاقات ناخوشایند در اقتصاد خواهد افتاد. از طریق سمینار و کنفرانس ما به جای خاصی نمی‌رسیم. باید مفاهیم را با هم ردوبدل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید میز فضای کسب‌وکار هر هفته تشکیل شود تصریح کرد: با برگزاری این میز می‌توان تمام بازیگران صحنه تولید را گرد هم آورده و یک تصمیم منطقی برای بهبود اوضاع تولیدکنندگان گرفت.

غضنفری اضافه کرد: در حال حاضر تولید و تولیدکننده در شرایط پیچیده و روزهای سختی به‌سر می‌برند. ما در سال 91 همین اتفاقات را در اقتصاد شاهد بودیم که توانستیم با تصمیم‌گیری‌های خاص حمایت‌های لازم را از صنایع انجام دهیم. امروز هم باید تصمیم‌گیری‌های مناسبی برای ساماندهی تولید اتخاذ شود.

وزیر اسبق بازرگانی در ادامه با اظهار اینکه بسیاری از خروج ارزها بابت خدمات است گفت: حجم خروج ارز از کشور آن هم به‌خاطر خدمات رقم‌های قابل توجهی است. وقتی می‌گویند تولید داخلی فقط نباید آن را به کالا بسنده کنیم بلکه مجموعه خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه مفهوم تولید در خلال این دهه‌ها  تغییر کرده است گفت: ما حتی بابت جارو کردن زیر پایمان نیز ارز پرداخت می‌کنیم.

منبع: تسنیم

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۲۱
تعداد بازدید : ۲۵۰
کد خبر : ۴۳,۵۷۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید