به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

چین بزرگترین خریدار اوراق قرضه امریکا

پایگاه خبری فولاد ایران –چین علی رغم محدودیتهای تجاری متقابل با امریکا بزرگترین دارنده و خریدار اوراق خزانه داری این کشور است. به گزارش فولاد ایران، تنها در یک سال، چین 117 تا 118 میلیارد دلار از اوراق قرضه امریکا را در اختیار گرفته است. بالعکس، فروش اوراق قرضه یکی از نزدیکترین متحدان امریکا یعنی ژاپن از 56 میلیارد دلار تا 1.059 تریلیون دلار رسیده است. میکاییل ماشچنکو کارشناس در این باره اینگونه توضیح می دهد که:

دشمن امریکا در "جنگ تجاری" نه تنها اوراق بهادار امریکا را به فروش نمی رساند بلکه سرعت خرید آنها را نیز بیشتر می کند. به طور مثال، در ماه فوریه چین اوراق بهادار بیشتری نسبت به سایر کشورها به دست آورد. در عین حال، ژاپن که از سال 2015 اوراق قرضه می فروشد در ماه فوریه بیش از سایر کشورها اوراق فروخت و دارایی آنها هم اکنون در سطح سال 2012 است.

احتمالا در مورد ژاپن ما با دلایل مختلفی از جمله مشکلات اقتصادی و هزینه های هنگفت جهت خرید اوراق امریکا به دلیل تفاوت نرخ های بدون ریسک و جستجو برای ابزارهای سودآور بیشتر مواجه هستیم. این کشور فعالانه اوراق قرضه از آلمان و فرانسه خریداری می کند، کشورهایی که شانس رشد اقتصادی بیشتری نسبت به امریکا دارند.

منبع: RT

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۶۳۹
کد خبر : ۴۳,۸۸۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید