به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

برنامه های سفت و سخت اردوغان برای اقتصاد ترکیه

پایگاه خبری فولاد ایران - رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اظهار کرده در صورت برنده شدن در انتخابات ماه آینده قصد دارد قدرت خود در زمینه اقتصادی را بیشتر کرده مسئولیت سیاست پولی خود را بالاتر ببرد. به گزارش فولاد ایران،  اردوغان می گوید با توجه به افت بی سابقه ارزش لیر در برابر دلار و کاهش آن در برابر 17 ارز بین المللی پس از به نتیجه رسیدن انتخابات، خواستار کاستن نرخ بهره از بانکهای مرکزی خواهد بود. در حال حاضر نرخ بهره کلیدی بانک مرکزی 13.5 درصد در مقایسه با 10.9 درصد تورم مصرف کننده است. اردوغان در مصاحبه اخیر خود اظهار کرد "وقتی مردم به دلیل سیاستهای پولی دچار مشکل می شوند، رییس جمهور را مورد بازخواست قرار می دهند و چراکه رییس جمهور مسئول است و می بایست سیاستهای پولی را اعمال نماید." پس از اعلام اظهارات ایشان، ارزش لیر در برابر دلار حتی کمتر از قبل شد و با افت 0.9 درصدی درکل 14 درصد افت قیمت در برابر دلار را طی امسال رقم زد. 

گفته می شود حتی اشاره به مداخله سیاسی در تعیین سیاست های پولی و نرخ بهره نیز به زیان اقتصاد است. احزاب مخالف اظهار می کنند این لفاظی ها بسیار خطرناک بوده و ترکیه را به ورطه نابودی خواهد کشاند.

منبع: bloomberg

 

موضوعات مرتبط: فولاد - قراضه - سنگ آهن - قیمت آهن آلات - تحلیل اخبار - اخبار اقتصادی

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۵۶
تعداد بازدید : ۱,۰۹۶
کد خبر : ۴۳,۸۹۴
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید