به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

روسیه اوپک را دور می‌زند

پایگاه خبری فولاد ایران -  با وجودی که پیش بینی ها حکایت از افزایش قیمت نفت در بازار جهانی داشت،قیمت نفت به حدود 65 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت امروز در معاملات آتی نیویورک 4 صدم درصد کاهش یافت.این کاهش در حالی اتفاق افتاده که پیش بینی ها حکایت از محدودیت در تولید نفت اوپک دارد، با این حال گزارش ها نشان می‌دهد که میزان چاههای حفاری در ایالات متحده رو به افزایش است و این موضوع علامت هایی را به بازار در جهت افزایش عرضه داده است.

روسیه و عربستان سعوی در تلاش هستند که طرح افزایش تولید را دنیال کنند، این درحالی است که گزارش ها نشان می‌دهد که تولید نفت خام در اوایل ماه جاری به بالاترین سطح رسیده است.

پس از آنکه عربستان سعودی و روسیه اعلام کردند که آماده افزایش تولید و جایگزین شدن تولید ایران و ونزوئلا در سهمیه اوپک در نیمه دوم سال جاری میلادی هستند، قیمت نفت در ماه مارس به پایین ترین سطح در دوماه گذشته رسید . هرچند که نشانه ها حکایت از آن دارد که روسیه اخیرا نسبت به مواضع ماه قبل یعنی افزایش تولید در جایگزینی نفت ایران،عراق و ونزوئلا کمی عقب نشینی کرده است،اما مواضع این کشور تمایل افزایش تولید در نشست ماه آتی اوپک در وین دارد.

 اینترفاکس گزارش داده که روسیه در هفته اول ماه ژوئن تولید نفت خود را به 11.1 میلیون بشکه در روز افزایش داده است.این کشور پیش از این 10.95 میلیون بشکه در روز تولید داشته است.

منبع: خبرآنلاین

۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۴۵
تعداد بازدید : ۵۵۶
کد خبر : ۴۴,۱۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید