به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نیاز ترکیه به استقراض از صندوق بین‌المللی پول

پایگاه خبری فولاد ایران - از آنجایی که اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی به اقتصاد ترکیه کاهش یافته است، این کشور بهتر است به مانند آرژانتین روی دریافت وام از صندوق پول کار کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اهوال، صندوق بین‌المللی که آخرین بار در دهه قبل از ترکیه حمایت مالی کرده بود، اخیرا پیشنهاد تجدید کمک به این کشور را به دلیل سقوط ارزش لیر مطرح کرده است. سخنان ماه گذشته اردوغان مبنی بر دخالت بیشتر وی در سیاست‌های پولی در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس جمهور نیز بر این سقوط بیشتر دامن زده است به گونه ای که لیر ترکیه اکنون در پایین ترین سطح برابری با دلار در تاریخ خود قرار دارد.

تیم اش- استراتژیست ارشد بازار در موسسه " بلو بی" گفت: صندوق بین المللی پول با توجه به نیاز این کشور به تقویت اطمینان فعالان اقتصادی می تواند به منزله لنگرگاه باشد.

بانک مرکزی ترکیه در حال حاضر نرخ بهره را به ۱۷.۷۵ درصد افزایش داده است که به جز آرژانتین، بالاترین نرخ بهره در بین کشورهای نوظهور است. با این حال این افزایش نرخ بهره با وجود استقبال بازار، نتوانسته است بازارهای مالی را کنترل کند.

هفته گذشته هر لیر پنج درصد دیگر از ارزش خود را از دست داد و هر دلار به ۴.۷۳ لیر رسید. تهدید اردوغان به تحریم موسسه رتبه بندی " مودی" نیز بر نگرانی فعالان اقتصادی افزوده است. این تهدید به تحریم پس از آن بیان شد که این موسسه اعلام کرد رشد اقتصادی ترکیه کمکی به کنترل نرخ تورم این کشور که به ۱۲.۲ درصد در ماه می افزایش یافت، نکرده است.

منبع: ایسنا

۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ۱۳:۵۵
تعداد بازدید : ۵۴۰
کد خبر : ۴۴,۲۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید