به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

فولاد سازان شمال امریکا خواستار برخورد جدی تر با سیاست ارزی چین- 22/12/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- فولاد سازان شمال امریکا بار دیگر از کنگره خواستند تا مسئله قیمت  ارز کشور چین را مورد بررسی قرار دهد و اقدامات جدی تری برای محافظت اقتصاد امریکا از تجارت نا سالم انجام دهند. چرا که به عقیده آن ها کاهش ارزش یوان چین منصفانه نیست و باید افزایش یابد. اگر امریکا در اعمال فشار بر چین موفق نباشد بهبود اقتصاد آن غیر ممکن خواهد شد و افزایش تولید صنایع امریکا  و افزایش فرصت های شغلی غیر عملی می گردد. این نامه که به امضای 113 نفر رسیده اظهار می دارد که دولت چین با پایین نگه داشتن ارزش یوان قصد دارد به صنایع داخلی خود برای بهبود کمک کند ولی به کشورهای دیگر ضررهای زیادی وارد می سازد. بین سال های 2000 تا 2009 سهم چین از کسری تجارت کالاهای غیر نفتی امریکا از 26 درصد به 83 درصد رسید که چنین الگویی به هیج وجه به نفع تولید کنندگان امریکایی نیست.

همچنین نرخ ارز چین، ثبات سیستم مالی جهان  را نیز تهدید می کند. این نامه از دولت امریکا خواسته تا از قوانین جبران کننده گمرکی به نفع شرکت های امریکایی استفاده کند تا ضرر های ناشی از سیاست های غلط چین را جبران کنند. از خزانه داری امریکا خواسته شده که با چین در زمینه کاهش نرخ ارز آن وارد مذاکرات جدی شوند. چنین اقداماتی نشان می دهد که دولت قصد دارد نسبت به سیاست غلط چین واکنش بیشتری نشان دهد از جمله اعتراض نامه رسمی به سازمان تجارت جهانی بفرستد.

همچنین آن ها خواسته اند که  تلاش های دیپلماتیک صندوق بین المللی پول و همکاری با دیگر کشور ها  برای اعمال فشار بر چین افزایش یابد. با اعمال فشار بین المللی و از مسیر قانونی شاید چین در تغییر ارزش یوان تجدید نظر کند. فولاد سازان خواسته اند که اگر این تلاش ها جوابگو نبود از هر ابزاری برای بهبود اوضاع استفاده شود از جمله اعمال تعرفه بر واردات کالای چینی. تاثیر کاهش ارزش یوان چین بر اقتصاد آمریکا و نیروی کار این کشور آنقدر وسیع است که ارزش چنین تلاش هایی را دارد.

۲۲ اسفند ۱۳۸۸ ۰۷:۴۴
تعداد بازدید : ۹۰۷
کد خبر : ۴,۴۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید