به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

مذاکرات سنگ آهن تا اول آوریل به نتیجه می رسد !! -23/ 12/ 1388

مرکز خدمات فولاد ایران- مقامات کارخانه آنشان استیل چین انتظار دارند تا اول آوریل مذاکرات تعیین قیمت سنگ آهن به نتیجه ای برسد. آن ها خواستار برخورد منطقی تر معدن کاران و تقاضای آن ها می باشند. این شرکت در مذاکرات حضور ندارد ولی معتقد است که تقریبا به نیمه سال نزدیک می شویم و باید قیمت مشخصی تا آن زمان اعلام شود. گرچه از افزایش قیمت دقیقی صحبت نشد ولی این کارخانه مطمئن است که از 20 درصد سال قبل بیشتر خواهد بود. به عقیده آن ها گرچه نمی توان گفت چه قیمتی نرمال و منطقی است ولی درست نیست که یک طرف ضرر زیادی متحمل شود و طرف دیگر سود بالایی ببرد. تقریبا همه فولاد سازان کشور های مختلف همین احساس را دارند همه ناراضیند ولی چاره دیگری ندارند. همچنین این شرکت اظهار داشت که تغییر ساختار قیمت گذاری چندین ساله سنگ آهن در سال جاری  به نتیجه مذاکرات بستگی دارد. اخیرا خرید ها در بازار نقدی رشد چشمگیری داشته است.

همه فولاد سازان سراسر جهان دچار ضرر دهی شده اند به این دلیل که معدن کاران بزرگ جهان فراموش کرده اند لازم است بین صنعت فولاد و عرضه کنندگان سنگ آهن آن تعادل بر قرار باشد. این دو مرحله از چرخه تولید است و سود ها باید با هم محاسبه شوند. اگروضع بازار خوب باشد همه درآن سهیم هستند و اگر خوب نباشد هزینه ها برای همه است. ولی شرایط تغییر کرده  و فولاد سازان اروپا، کره و چین همه ضرر داده اند ولی شرکت های معدنی سوددهی بالایی دارند.

سال 2009 مذاکرات بین معدن کاران بزرگ جهان و فولادسازن به بن بست رسید چون قیمت چینی ها از رقبای ژاپنی و کره ای آن ها پایین تر بود بسیاری انتظار دارند که مذاکرات سال 2010 نیز به سرانجام نرسد. قیمت نقدی دو برابر قیمت پایه سال گذشته شده است و تحلیلگران انتظار رشد 65 تا 80 درصدی قیمت پایه را دارند و بعید است این مورد قبول چینی ها باشد.

 

۲۳ اسفند ۱۳۸۸ ۰۸:۰۳
تعداد بازدید : ۸۶۶
کد خبر : ۴,۴۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید