به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

ادامه کاهش تقاضای فولاد در خاورمیانه

 

پیش بینی می شود که رکود بازار و بحران مالی در جهان باعث کاهش بیشتر تقاضای فولاد در خاورمیانه در سال مالی 2009 شود.

از یک دیدگاه خوش بینانه، بسیاری از کارشناسان بازار معتقدند که موجودی کالا در دوبی تا پایان فوریه سال آینده به اتمام خواهد رسید. در حال حاضر، موجودی میله گرد حدود 800 هزار تا 2/1 میلیون تن بوده و مصرف میله گرد حدود 400 هزار تن در ماه برآورد شده است. بنابراین پیش بینی می شود که موجودی میله گرد تا پایان فوریه به اتمام برسد.

اما از سوی دیگر، برآورد مصرف ماهانه 400 هزار تن مربوط به قبل از شروع بحران مالی است. در حال حاضر، مصرف کاهش یافته و تقاضای واقعی مشخص نیست. اجرای پروژه های در حال احداث، بدون تاخیر ادامه می یابد ولی شروع پروژه های جدید به تاخیر خواهد افتاد. بنابراین برآورد می شود مصرف میله گرد در امارات با 100 هزار تن کاهش به 300 هزار تن در ماه برسد. یکی از کارشناسان ترک اظهار داشت بعد از آوریل، مصرف میله گرد بیش از 200 هزار تن در ماه نخواهد بود.

کالاهایی که در زمان اوج بازار در فصل سوم و در قیمت های بالا خریداری شده است، روی دست بانک ها باقی مانده است. تفاوت میان قیمت های وارداتی و قیمت های بازار واقعی برای موجودی ها حدود 5/1 میلیارد دلار برآورد می شود. حال برای رسیدن به پول نقد این کالاها به مزایده گذاشته شده است. به گزارش منابع بازار، در یکی از مزایدات اخیر در امارات، میله گرد در قیمت 408 دلار هر تن تحویل درب کارخانه معامله شده است.
۵ دی ۱۳۸۷ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۶۶۶
کد خبر : ۴۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید