به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

رم نخستین حامی لغو تحریم‌ها علیه روسیه است

پایگاه خبری فولاد ایران - وزیر کشور ایتالیا گفت که رم مساله تحریم‌های ضد روسی را تا پایان سال جاری میلادی مورد بررسی قرار خواهد و حامی نخست لغو این تحریم‌هاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل ماه جاری میلادی شورای اروپایی اعلام کرد که تحریم‌ها علیه روسیه تا 31 ژانویه 2019 به قوت خود باقی است.

ماتئو سالوینی، وزیر کشور ایتالیا در یک نشست خبری در مسکو گفت: به عقیده ما تحریم‌ها به نفع هیچ کس به ویژه اقتصاد ایتالیا نیست. ما در بروکسل و در سال جاری میلادی این مساله را مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما روابط خوبی با روسیه در مسائل مربوط به فرهنگ،‌ تجارت، صنعت و امنیت برقرار کرده‌ایم.

به گفته وزیر کشور ایتالیا رم از تجار این کشور می‌خواهد تا هم با کمپانی‌های روس به همکاری پرداخته و هم تبادلات خود را به ویژه در مساله امنیت ارتقا دهند.

روابط میان روسیه و اتحادیه اروپا در پی اقدامات خشونت آمیز در کی‌یف به تاریخ فوریه 2014 متشنج شده و پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در همان سال تحریم‌های غرب علیه این کشور آغاز شد.

نوستی هم در این باره نوشت، ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا گفت: ما یکی از اولین کشورهایی هستیم که خواهان لغو تحریم های روسیه بوده است، ایتالیا خواهان بستن رژیم های تحریم و باز کردن راه گفتگوها است .
وی افزود: ما می خواهیم بانک‌های اروپایی وام های کوچک و متوسط به شرکت‌های روسی اعطا کنند، در حال دستیابی به لغو تحریم ها علیه فدراسیون روسیه هستیم و به همین دلیل پیش از پایان امسال، تعدادی از اقدامات جهت تحقق این هدف، برنامه ریزی شده است.
وزیر کشور ایتالیا تاکید کرد، برای نیمه دوم ماه اکتبر، گفتگوهای مستقیم با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، شرکت‌های ایتالیایی و شرکت های روسی جهت گسترش همکاری های دوجانبه برگزار می شود.

روابط روسیه و اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۵ میلادی و در پی الحاق کریمه به خاک روسیه رو به وخامت گذاشت. اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی بر ضد روسیه وضع کرد که در ۵ ژوئیه امسال، شورای اتحادیه اروپا بار دیگر آنرا به مدت شش ماه تا ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ میلادی تمدید کرد.
این تحریم ها که بخش های مالی، انرژی و دفاعی روسیه را هدف قرار می دهد با واکنش تحریم های متقابل روسیه بر ضد اتحادیه اروپا مواجه شده است، ما حصل این اقدامات تاکنون باعث ضرر میلیاردها دلاری شرکت‌های اروپایی از قطع همکاری های تجاری با بازار پر مصرف روسیه شده است.

منبع: ایسنا

۲۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۲:۴۷
تعداد بازدید : ۶۰۳
کد خبر : ۴۴,۷۵۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید