به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

قیمت گذاری دستوری

پایگاه خبری فولاد ایران - واژه ای که این روزها ترجیع بند مدیران بنگاه های شبه دولتی و مدافعان گرانی سازی همه چیز اعم از نرخ ارز تا کالاهای اساسی شده، قیمت گذاری دستوری است.

 

📌 در اقتصادی که بیش از ۹۰ درصد ارز توسط دولت و بخش شبه دولتی (بنگاه های خصولتی) و از محل فروش منابع ملی تامین می شود، در اقتصادی که بیش از ۸۰ درصد بازارهای سرمایه و پول در دست بنگاه ها و بانک های شبه دولتی و دولتی قرار دارد، در اقتصادی که بیش از ۹۰ درصد مواد اولیه داخلی (محصولات پتروشیمی، فولاد و  فلزات اساسی و ...) توسط بنگاه های بزرگ شبه دولتی عرضه می شود و از سوی دیگر بخش خصوصی واقعی و مردم به حاشیه رانده شده اند، در واقع قیمت گذاری دستوری چه محلی از اعراب و چه مفهوم و معنایی دارد؟

 

📌 در همین حال هیچ یک از عوامل دولتی و شبه دولتی گرانی سازی، هیچ سخنی از قیمت گذاری دستوری مواد معدنی و نفتی و گازی و انرژی به صنایع بزرگ خصولتی، نمی کنند.

 

📌 قیمت گذاری دستوری و تحمیلی در اصل افزایش قیمت ارز و بهای محصولات پتروشیمی و فولادی است که با حمایت کامل دولت و با فضاسازی و کمبود عرضه توسط بخش شبه دولتی در حال انجام است. در این روند مخرب بنگاه های خصولتی منافع کلان تحصیل می کنند و تولیدکنندگان بخش خصوصی واقعی نابود می شوند. در این بازی ضد مردمی، عامه مردم به فقر و فلاکت کشانیده شده و گروهی قلیل به ثروت های بادآورده نجومی می رسند. این بازی ناعادلانه که (به غلط) نام بازار آزاد بر خود دارد، در زمینی اجرا می شود که داور دولت و بازیکنان اصلی بنگاه های خصولتی هستند و بازنده همیشگی آن بخش خصوصی و مردم هستند.

احسان سلطانی

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۷ ۱۲:۰۲
تعداد بازدید : ۲۲۱
کد خبر : ۴۵,۱۶۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید