به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نمایندگان مجلس و سیاست زدگی بنگاه های اقتصادی

پایگاه خبری فولاد ایران - امروز سه نامه حیرت انگیز به طور متوالی دریافت کردم.

 

🌼نامه اول، نامه سه نفر از نمایندگان مجلس بود که شخصی را برای مدیر عاملی شرکتی که در استان آنها قرار دارد معرفی کرده بودند. نامه دوم، نامه اعتراض آمیز یکی از نمایندگان مجلس نسبت به انتصاب فردی به عنوان عضو علی البدل کمیته انضباط کار شرکت بود. یعنی یک مدیرعامل اگر نتواند چنین انتصاب کم اهمیتی را انجام دهد دیگر چه کار می تواند انجام دهد؟ نامه سوم مربوط به مسئولان یکی از شهرها نسبت به خبر تصمیم به واگذاری بنگاهی است که در آن شهر قرار دارد. ظاهرا در همان استان یکی دیگر از نمایندگان مجلس افرادی را جلوی یکی از شرکتهایی برده که قرار شده واگذار شود. البته این تصور غلطی است که برخی فکر می کنند با این کارها می توان یک تصمیم درست را ملغی کرد. واگذاریها اگر درست انجام شود نه تنها سودآوری بیشتری در آن شرکت ایجاد می کند بلکه رونق در منطقه و اشتغال بیشتر برای مردم آنجا به همراه خواهد داشت.

 

🌼همه این نامه ها در روزهابی به من رسید که اتفاقا مقاله معروف آندره اشلایفر و ویشنی با عنوان Privatizing Russia را می خواندم. اصل و اساس این مقاله آن است که تا وقتی بنگاه های اقتصادی سیاست زده است نمی توان انتظار کارایی اقتصادی از آنها داشت. تنها با سیاست زدایی از شرکتهاست که کارایی در شرکتهای دولتی افزایش می یابد. وی ایده هایی برای این سیاست زدایی مطرح می کند. خواندن این مقاله بسیار جذاب را به همگان توصیه می کنم.

 

🌼سوالی که برای من باقی مانده آنست که آیا چنین مداخلاتی در زمره حقوق و وظایف نمایندگی مجلس است؟         

دوستدار سقراط

۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲
تعداد بازدید : ۴۷۴
کد خبر : ۴۵,۷۶۶
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید