به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

اروپا در شرایط سخت

پایگاه خبری فولاد ایران - این خط لوله ۱۲۳۰ کیلومتری زیردریایی، گاز برداشت شده از میدان های غرب روسیه را به خاک آلمان منتقل می کند. ظرفیت صادرات گاز این پروژه نیز دو برابر خط لوله نورداستریم ۱ (راه اندازی شده در سال ۲۰۱۱ میلادی) است.|  شرکت گازپروم سهامدار اصلی پروژه بوده و شرکت های رویال داچ شل در کنار یونیپر و وینترشال آلمان از سهامداران اصلی این طرح ۱۱ میلیارد دلاری محسوب می شوند. تاکنون مجوزهای زیست محیطی و اجرای عملیات ساخت پروژه از دولت های آلمان، فنلاند و سوئد دریافت شده، اما مشکلاتی در بخش عبور از آب های دانمارک به عنوان آخرین کشوری که نورد استریم۲ از آن عبور می کند، وجود دارد.

 

🔺 شرکت گازپروم اعلام کرده در صورت عدم موافقت دانمارک، مسیر خط لوله تغییر خواهد کرد و از آب های دانمارک استفاده نخواهد شد. براساس پیش بین های خوش بینانه در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد تکمیل این پروژه خواهیم بود.| به مدت چند دهه، روسیه 75 درصد صادرات گاز خود به اروپا را از طریق خاک اوکراین انجام می داد. اما در سال های اخیر، روابط دو طرف به تیرگی انجامیده است. اختلاف بر سر نحوه قیمت گذاری گاز صادراتی باعث شد تا در سال 2009 میلادی شاهد قطعی 13 روزه صدور گاز توسط مسکو باشیم. انضمام شبه جزیره کریمه به خاک روسیه و سرنگونی رییس جمهور حامی روسیه در اوکراین نیز به پیچیده تر شدن شرایط منجر شده است.

 

🔺 اوکراین را باید بازنده بزرگ خط لوله نورد استریم 2 دانست. با تغییر مسیر ترانزیت گاز طبیعی توسط مسکو، رهبران این کشور سالانه میلیاردها دلار درآمد ترانزیت گاز را از دست خواهند داد.|  ترامپ تلاش می کند تا صنعت شیل کشورش را بین المللی کند. اما منتقدان می گویند هزینه های این راهبرد نباید از جیب اروپایی ها پرداخت شود. مرکل از اقتصادی بودن خط لوله نورد استریم 2 دفاع می کند و آماده است تضمین هایی برای تداوم ترانزیت گاز از خاک اوکراین ارایه کند. اما با به قدرت رسیدن رییس جمهوری یکجانبه نگر و حامی منافع شرکت های آمریکایی، مرکل راه دشواری برای تحقق اهداف خود خواهد داشت.

میز نفت

۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۲۳
تعداد بازدید : ۵۱۲
کد خبر : ۴۵,۷۷۹
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید