به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

بارکیندو: اوضاع سرمایه گذاری در نفت خراب است

پایگاه خبری فولاد ایران - دبیرکل اوپک اعلام کرد که جهان به همکاری تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک نیاز دارد و به دلیل این همکاری، شاهد بازگشت ثبات به بازار نفت هستیم.

 

محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) گفت: آشکار است که در نتیجه افت قیمت نفت، ما شاهد شدیدترین رکود سرمایه‌گذاری در زنجیره عرضه طی 2 سال پیاپی بوده‌ایم.

 

به گفته وی، سرمایه‌گذار‌ی ملغی‌شده، به تأخیر افتاده یا تعلیق‌شده در دو سال گذشته، بیش از 25 درصد در هر سال و در محدوده بیش از یک تریلیون دلار بوده است.

 

دبیرکل اوپک گفت: این بر توانایی ما به عنوان یک صنعت برای تأمین تقاضای کوتاه‌مدت که با وجود برخی چالش‌ها اکنون بالاست و هم در میان‌مدت و کوتاه‌مدت، تأثیر داشته است.

 

بارکیندو گفت: به دلیل عوامل بیرونی که کنترلی روی آنها نداریم یا کنترل ناچیزی روی آنها داریم، تقاضای نفت با برخی چالش‌ها رو‌به‌رو ‌می‌شود، اما ادامه همکاری با شریکان غیراوپکی خود را بررسی می‌کنیم؛ هم برای تلاش برای حفظ توازن میان عرضه و تقاضا و هم تضمین این که این معادله هم برای تولیدکنندگان و هم برای مصرف‌کنندگان سودآور باقی بماند.

 

وی گفت: با وجود تمایل برای تنوع‌بخشی به منابع انرژی که کشورهای عضو اوپک نیز نقش خود را در آن ایفا می‌کنند، هدف نهایی ما به عنوان یک گروه تولید‌کننده این است که نفت همچنان منبع برگزیده انرژی برای آینده قابل پیش‌بینی باقی بماند.

 

دبیرکل اوپک در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تمدید توافق جهانی کاهش تولید نفت در نشست بعدی اوپک گفت: به جز نهادینه کردن و ادامه این همکاری میان اوپک و متحدانش به شکلی دائمی، هیچ گزینه جایگزین امکان‌پذیری روی میز نیست.

 

بارکیندو گفت: جهان به آن نیاز دارد، صنعت نفت به آن نیاز دارد، ما شاهد آغاز بازگشت ثبات هستیم.

 

 

 

بلومبرگ فارسی

۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ۱۲:۲۴
تعداد بازدید : ۴۹۷
کد خبر : ۴۵,۷۸۰
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید