به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

آمریکا در جنگ تعرفه‌ها مقابل چین شکست می‌خورد

پایگاه خبری فولاد ایران - تحلیلگران و کارشناسان بازارهای مالی معتقدند آمریکا در جنگ تعرفه‌ای مقابل چین شکست خواهد خورد زیرا پکن دارای ابزارهای مقابله‌ای گسترده‌تری است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، تصمیم ایالات متحده آمریکا مبنی بر افزایش 10 درصدی تعرفه‌های کالاهای وارداتی چینی، علاوه بر هشدار مقامات پکن منجر به رفتار متقابل آنها نیز شد.

دولت چین اعلام کرد که تعرفه‌های جدیدی به ارزش 60 میلیارد دلار را از 24 سپتامبر (2 مهر) بر محصولات وارداتی آمریکا اعمال خواهد کرد.

این تعرفه‌ها فهرستی از 5207 کالاهای وارداتی آمریکا را هدف قرار داده است که طیف گسترده‌ای از گاز طبیعی مایع و برخی از انواع هواپیما تا پودر کوکاکولا و سبزیجات یخ‌زده را شامل می‌شود؛ قرار است تعرفۀ این کالاها بین 5 تا 10 درصد افزایش یابد.

آمریکا روز دوشنبه و در آستانۀ برگزاری دور جدیدی از مذاکرات برنامه‌ریزی شده میان دو کشور، از افزایش تعرفۀ کالاهای چینی به ارزش تقریبی 170 میلیارد یورو (200 میلیارد دلار) خبر داد که قرار است از 24 سپتامبر اجرایی شود و تا پایان سال 2018 میلادی نرخ آنها به 25 درصد افزایش یابد.

در واکنش به این تصمیم دونالد ترامپ، وزیر بازرگانی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد که این تصمیم یکجانبۀ آمریکا در این باره، چین را وادار به واکنش متقابل خواهد کرد.

جنگ شوانگ، سخنگوی وزیر خارجه چین نیز با تایید دیدگاه وزارت بازرگانی کشورش، اعلام کرد با تعرفه‌های جدید آمریکا ابهام و عدم اطمینان بیشتری بر روند مذاکرات دو کشور که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری آغاز شده، سایه افکنده است.
او افزود: «تاکید می‌کنم که در واکنش به اقدام طرف آمریکایی، چین باید اقدامات متقابل لازم را برای دفاع از حقوق مشروع و منافع خود و حفاظت از نظم جهانی تجارت آزاد اتخاذ کند

پیش از این نیز آمریکا تعرفه‌هایی به ارزش 50 میلیارد دلار بر کالاهای چینی تحمیل کرده و پکن را تحت فشار قرار داده بود تا تغییرات گسترده‌ای را در سیاستهای حمایتی خود در بخش بازرگانی، انتقال فناوری و صنایع با تکنولوژی بالا ایجاد کند.

در میانۀ این دعوای تجاری در حالی که مقامات دو کشور همواره از آمادگی خود برای گفتگو برای حل و فصل اختلافات خبر داده‌اند، دونالد ترامپ روز سه‌شنبه در پیام توییتری جدیدی، چین را متهم کرد که در تلاش است تا از راه ضربه زدن به محصولات کشاورزی آمریکا، رای‌دهندگان روستایی را که طرفدار دونالد ترامپ بوده‌اند هدف قرار دهد.

او روز دوشنبه نیز هشدار داد که اگر چین به تلاش‌های خود برای ضربه زدن به کشاورزی و صنعت آمریکا ادامه دهد، آنگاه او فاز جدیدی را به اجرا خواهد گذاشت که افزایش دوبارۀ تعرفه‌های کالاهای چینی به ارزش 267 میلیارد دلار خواهد بود.

باخت آمریکا مقابل چین

ادامۀ این جنگ تجاری سرمایه‌گذاران آمریکایی را بیش از گذشته نگران کرده است. بسیاری از آنها معتقدند که پیچیده‌تر شدن اختلافات تجاری طولانی مدت میان دو کشور، درنهایت باعث می‌شود تا چین به استفاده از دیگر ابزارهای فشار از جمله فشار بر شرکتهای آمریکایی فعال در چین روی آورد.

برخی از کارشناسان بازارهای مالی نیز معتقدند که آمریکا در جنگ تعرفه‌ها در مقابل چین شکست خواهد خورد زیرا چین برای مقابله با این تعرفه‌ها، دارای ابزارهای مالی و پولی گسترده‌تری است.

رسانه‌های بین‌المللی همچنین گزارش داده‌اند که چین درصدد فرستادن نماینده‌ای جدید به آمریکا برای از سرگیری گفتگوهاست. روزنامه وال‌استریت اعلام کرده است که پکن تصمیم گرفته به جای لیو هه، معاون نخست‌وزیر این بار وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی را برای گفتگوهای تجاری به آمریکا بفرستد.

منبع: تسنیم

۳۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۵۵
تعداد بازدید : ۶۷۵
کد خبر : ۴۵,۸۰۱
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید