به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

نگاه ویژه روسیه به شمال عراق

روسنفت، پرچمدار کرملین در کردستان

پایگاه خبری فولاد ایران - یکی از قراردادهای کلیدی روسنفت با رهبران اقلیم کردستان در سال 2017 میلادی بوده است. پاییز گذشته، این غول روسی مذاکرات خود با رهبران اربیل برای مشارکت در ساخت یک خط لوله صادرات گاز طبیعی به ترکیه و اروپا را آغاز کرد. با موفقیت این طرح، شرکت روسنفت می تواند در بازار گاز طبیعی نیز نقشی قدرتمند ایفا کند.|  در سایه این قراردادها، شرکت روسنفت می تواند با اروپایی ها و سایر شرکت های نفتی برای دستیابی به ذخایر انرژی اقلیم کردستان رقابت کند. کردها نیز از این قراردادها حمایت می کنند. چراکه آنان همچنان از عدم حمایت غربی ها از انتخابات پرسروصدای سپتامبر سال گذشته استقلال این اقلیم، ناراحت هستند.

 

🔺 از سال 2017 میلادی، این غول روسی در مجموع 3.5 میلیارد دلار وام در اختیار کردها قرار داده و قرارداد توسعه پنج میدان نفتی را در این اقلیم امضا کرده است. مالکیت خط لوله نفتی کرکوک-جیحان نیز به این شرکت روسی واگذار گردید. از سوی دیگر، در اوایل سال جاری، این شرکت نفتی روسی تلاش کرد تا برای صادرات نفت میان رهبران اربیل و بغداد میانجی گری کند.

 

🔺 منافع سیاسی و اقتصادی قراردادهای انرژی شرکت روسنفت با کردستان عراق برای مسکو، جذاب و کلیدی بوده و آنها می توانند با این قراردادها از قدرت چانه زنی بیشتر در برابر بغداد و اربیل برخوردار شوند. از سوی دیگر، با توسعه روابط اقتصادی با کردها، شرکت روسنفت (و دولت روسیه) می تواند یک کریدور جدید صادراتی به ترکیه و اروپا ایجاد کند. اقدامی که می تواند جایگاه آنها را در این دو بازار مهم تقویت کند.

 

🔺 در سیاست خارجی روسیه، شرکت های نفتی نظیر روسنفت و گازپروم با قراردادهای خود یک ابزار اثربخش محسوب می شوند. روس ها در خاورمیانه، علاوه بر عراق در لیبی و الجزایر دارای قراردادهای نفتی بوده و در دو سال اخیر نیز برای ثبات قیمت ها در بازار نفت با شیوخ ریاض، رایزنی ها و همکاری های نزدیک و اثربخشی داشته اند.

میز نفت

۲۳ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۰۱
تعداد بازدید : ۱۸۹
کد خبر : ۴۶,۱۸۲
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید