به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دولت امسال کسری بودجه خواهد داشت

بانک‎ها در سالهای قبل پول‎هایی خلق کردند که وجود خارجی نداشت

پایگاه خبری فولاد ایران - مشاور وزیر راه و شهرسازی: افزایش نقدینگی موقعی مسئله است که متناسب آن کالا و خدمات به صورت واقعی ایجاد نشود. وقتی نگرانی ایجاد می‌شود که نقدینگی بالا رود و واقعیتی در بخش اقتصاد نداشته باشیم.

 

🔹با افزایش وام‌های بانکی هم، نقدینگی افزایش می‌یابد. ما در سال‌های آخر دولت دهم و دولت یازدهم نیز این وضعیت را داشتیم که بانک‌ها پرداخت هایی کردند که در توان بانک نبوده است و با خلق پول‌هایی که واقعیت نداشته بانک ها در مجموع کم آوردند و دست به دامن بانک مرکزی شده اند تا پایه پولی را افزایش دهند.

 

🔹دولت امسال کسری خواهد داشت بنابراین اگر دولت بخواهد از محل کسری بودجه سرمایه درگردش بنگاههای تولیدی را تامین کند مشکل ساز خواهد بود. اگر سرمایه در گردش و کسری بودجه را از محل فروش ارز تامین کند، خطر دیگر خواهد داشت که قیمت کالا و خدمات افزایش خواهد یافت و این افزایش قیمت ها متوجه مردم خواهد شد.

نود اقتصادی

۲۴ مهر ۱۳۹۷ ۰۸:۳۷
تعداد بازدید : ۱۷۹
کد خبر : ۴۶,۲۰۷
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید