به IFNAA.IR خوش آمدید.
[ سبد خرید شما خالی است ]

دستور ویژه برای شناسایی فراریان مالیاتی در تهران

پایگاه خبری فولاد ایران - به گزارش خبرگزاری تسنیم،  در  جلسه  تجهیز درآمد استان تهران  به ریاست نعمت الله ترکی و حضور مدیرکل اقتصاد و دارایی استان تهران آمار دقیقی از آمار دریافت مالیات های مستقیم و غیرمستقیم در استان تهران قرائت شد.  بر اساس این گزارش در 6 ماهه نخست سال جاری 75 درصد تحقق درآمد داشتیم که نسبت به مشابه سال قبل 8.9 درصد افزایش داشته است.

یکی از انتقادات به نحوه دریافت مالیات از کسبه و اصناف تهران بود به نحوی که تیم مالیات می گفتند آمار دقیقی از اصناف ندارند.

نعمت الله ترکی گفت: از منابع اطلاعاتی مشترکین برق، آب و گاز می توانید یک به یک سراغ آنها بروید. رئیس سازمان مدیریت تهران تاکید کرد تا 7 روز دیگر به سرعت این تطبیق اطلاعاتی اجرایی شود.

*شگردهای جدید فرار مالیاتی

کارشناسان مالیاتی با ارائه گزارشی در این جلسه گفتند: متاسفانه شگردهای تقلب برای فرار مالیاتی در تهران وجود دارد. مثلا یک فروشگاه یا صنف چندین دستگاه پز دارد که همه به یک حساب متصل نیستند و این کار را خراب می کند چون برخی حساب ها برای دیگران است.

نیمی از ماموران مالیاتی فقط 5درصد مالیات تهران را وصول میکنند

همچنین نیمی از نیروهای سازمان مالیاتی برای دریافت مالیات کسبه و اصناف می روند که فقط 5 درصد مالیات تهران از این گروه ها تامین و دریافت می شود.

ترکی گفت: یک اتاق بعنوان محل ستاد درآمد تجهیز استان در سازمان ایجاد شود تا این موارد به سرعت با تعامل برطرف شود.

براساس گزارش اداره کل اقتصاد و دارایی استان تهران؛ طی 6 ماهه نخست سال 1397، از میزان 504 هزار و 244 میلیارد ریال مصوب درآمد عمومی استان تهران، مبلغ 252 هزار و 122 میلیارد ریال محقق شده که از این میزان عملکرد منابع عمومی استان 989 هزار و 522 میلیارد ریال یعنی معادل 75 درصد و رشدی معادل 8 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

همچنین درآمدهای مالیاتی 8.5 درصد وصولی داشته و  8 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته و سایر درآمدهای استان 30 درصد وصولی داشته حدود 26 درصد رشد نسبت به سال قبل داشته است.

براساس گزارش ستاد تجهیز درآمد استان تهران، 97 درصد درآمدهای تحقق یافته استان مربوط به درآمدهای مالیاتی است که به تفکیک 54 درصد مالیات های مستقیم و 43 درصد مالیات های غیر مستقیم است تنها 3 درصد از مجموع منابع عمومی استان سهم سایر درآمدها است.

**بیشترین درآمدهای استان تهران در 6 ماه نخست سال جاری متعلق به نیروی انتظامی است

در بخش سایر درآمد های استان، در میان دستگاه های اجرایی نیروی انتظامی بیشترین رقم وصول درآمد را دارد. (صدور و تمدید گذرنامه، صدور و تمدید گواهینامه، انگشت نگاری، صدور کارت معافیت مشمولان وظیفه، خدمات انتظامی، عواید داخل پادگانی، درآمد حاصل از جرایم رانندگی)

پس از نیروی انتظامی، سازمان ثبت اسناد و گمرک به ترتیب با تحقق 105 و 184 درصدی درآمد ها در رتبه دوم و سوم قرار داشته و موفق به وصول کامل سهم تعیین شده خود شدند. در حالی که نیروی انتظامی موفق به وصول 27 درصد سهم درآمدی خود شده است. درآمد این دستگاه با همین میزان تحقق 35 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

**کمترین درآمدهای استان تهران در 6 ماه نخست سال جاری متعلق به محیط زیست و بهزیستی است

سازمان محیط زیست و بهزیستی کمترین میزان تحقق درآمدی را داشتند که علت کاهش آن از سوی کارشناسان اقتصاد و دارایی بررسی و مشخص شد، این دستگاه ها در میزان تعرفه خدمات، افزایش نداشته اند.

براساس آمار اداره کل اقتصاد و دارایی استان تهران، تنها دستگاهی که درآمد هایش مکانیزه وصول می شود، نیروی انتظامی است و در مابقی دستگاه ها ارتباطی بین وصول درآمد و بخش مالی وجود ندارد و نمی شود آن را کنترل کرد.

منبع: تسنیم

۲۵ مهر ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹
تعداد بازدید : ۳۸۴
کد خبر : ۴۶,۲۳۸
کلیدواژه ها: پایگاه خبری تحلیلی فولاد اخبار فولاد قیمت فولاد قیمت آهن آلات تحلیل اخبار فولاد مرکزخدمات فولاد ایران قیمت اقلام فولادی پایگاه خبری فولاد قیمت آهن آلات در بازارایران خرید اقلام فولادی آهن آلات خرید آه

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید